Hur reagerar ni om man vägrar ringa ?

Kanske inte :) men jag har alltid kunnat läsa en text jag får :)
Få skriver ju korrekt numera , men det går iaf att förstå :)
Jag tänkte på folk som skriver typ såhär:

Värst är ju när man messar med någon o så kläcker den ur sig kan jag ringa istället orkar inte skriva,,, hmm nej orkar inte prata sitter i tv soffan med killen och får fotmassage , hat ingen lust att resa mig för att du inte orkar skriva som ett exempel av hundrA...

Skulle starkt rekommendera att ringa istället.


;)
 
Jag tänkte på folk som skriver typ såhär:

Värst är ju när man messar med någon o så kläcker den ur sig kan jag ringa istället orkar inte skriva,,, hmm nej orkar inte prata sitter i tv soffan med killen och får fotmassage , hat ingen lust att resa mig för att du inte orkar skriva som ett exempel av hundrA...

Skulle starkt rekommendera att ringa istället.


;)
Fast så skriver jag inte om jag ska skriva ett seriöst mejl :)
Utan mer om jag skriver från min telefon med sprucken skärm :D
Ska skärpa mig och försöka skriva korrektare (skämt Åsido )
 
Fast så skriver jag inte om jag ska skriva ett seriöst mejl :)
Utan mer om jag skriver från min telefon med sprucken skärm :D
Så säger alla som skrivit krattiga inlägg här. ;) (Utom möjligen det med sprucken skärm).

Jag skrev det där för jag tyckte det du skrev om att prata rent var jäkligt dumt. Att prata på dialekt är inte att prata orent. Om du inte förstår ett genomsnittligt urval av svenska dialekter så borde du nog öva, för din egen skull.
 
Så säger alla som skrivit krattiga inlägg här. ;) (Utom möjligen det med sprucken skärm).

Jag skrev det där för jag tyckte det du skrev om att prata rent var jäkligt dumt. Att prata på dialekt är inte att prata orent. Om du inte förstår ett genomsnittligt urval av svenska dialekter så borde du nog öva, för din egen skull.
Ja det kanske är för det är betydligt svårare att skriva från en telefon än en Ipad.
Aj aj kapten :)
 
@Lipperta Jag svarade bara på frågan - hur jag skulle reagera om någon vägrade ringa.

Rent praktiskt förstår jag inte hur det skulle funka. Hyresvärden kanske ringer. Eller, som för mig häromdagen, företagshälsovården ringde. Jobbet kanske ringer, eller stallet, eller föreningen eller vad man nu har för kontakter. Ska man alltså vägra prata med dem då? Och om jag behöver ha tag i min doktors mottagning, de tar inte emot mail utan där får man ringa på telefontiden.

I vardagen behöver man kunna prata i telefon, helt enkelt.

Och vad gäller telefonfobi, som jag inte gärna jämställer med araknofobi, så verkade det konstigt nog inte finnas innan mail och mess inte fanns. Det verkar ha växt fram i takt med att andra kommunikationskanaler gjorts tillgängliga.

Men om man nu ska kalla det fobi så borde det vara en fobi som är ovanligt enkel att behandla. Fobiträning går ju ofta ut på att utsätta sig för det farliga i små doser och sedan trappa upp - och att börja med att ringa de enklaste samtalen borde kunna gå rätt lätt.
Åjo, nog fanns telefonfobi redan innan.
 
Ja det kanske är för det är betydligt svårare att skriva från en telefon än en Ipad.
Aj aj kapten :)
Fast det tycker faktiskt inte jag. Jag skriver jättemycket från mobilen, t ex här. Det är ingen större skillnad på de inläggen.

Att man kanske missar bokstäver lättare på mobilen kan jag köpa, men meningsbyggnaden som jag citerade kan jag inte se att man kan skylla på mobilen. Överhuvudtaget såg det ut ungefär som katt på tangentbordet. Och förhandsgranskningen funkar ju på mobilen också.
 
Fast det tycker faktiskt inte jag. Jag skriver jättemycket från mobilen, t ex här. Det är ingen större skillnad på de inläggen.

Att man kanske missar bokstäver lättare på mobilen kan jag köpa, men meningsbyggnaden som jag citerade kan jag inte se att man kan skylla på mobilen. Överhuvudtaget såg det ut ungefär som katt på tangentbordet. Och förhandsgranskningen funkar ju på mobilen också.
Men nu räcker det! Du har berättat för mig hur dålig jag är i dina ögon nu, det är uppfattat , ska bättra mig även från mobilen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 776
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 477
Senast: mars
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 970
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 919
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp