Hur rengör man en syntetsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Therese & Milo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 687
Sv: Hur rengör man en syntetsadel?

Den ena vi har med "läderlook" torkar vi bara av med en fuktig svamp eller trasa.

Den andra är mockaliknande och den kan behöva en omgång med en mjuk borste eller sk. mockaborste först.

Om det är bästa sätt vet jag inte, men fungerar i alla fall bra :D

Vi använde såpa eller bara en våt trasa/svamp på medryttarhästens syntetsadel. Sen finns det ju speciella produkter för smörjning av syntetläder!

På hööks har jag för mig det finns sprayflaskor till för rengöring av just syntetsadlar.
Kolla deras hemsida!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Hemmet Är på jakt efter en bra och smidig ångtvätt. Mest är behovet i badrummet. Duschkabinen är konstant ofräsch. Oavsett hur jag håller på...
Svar
0
· Visningar
175
R
Hemmet Vilka är era bästa knep för att rengöra kakelfogar i badrummet? Jag har problem med svartmögel (inte jättemycket men störande) i...
Svar
17
· Visningar
810
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V