Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

verrdogan

Trådstartare
Som rubriken lyder:)

Blir bländad av min dator så de skär i ögonen på mej.

Hur sänker jag den?
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Det borde ju finnas några knappar på skärmen som du kan trycka på. Sök upp "Brightness".
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Ingenstans? Vad har du för skärm?

Böh, ryck ut sladden så ska du se att den inte är så ljus längre =P
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Men jahaaaaaaaaaa, säg det då ;)
Trodde det var en gammal hederlig stå-bredvid-skärm. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig eftersom jag dras med stora, feta stationära datorer :D
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Åh, typiskt:crazy:
Men tack ändå för att du försökte hjälpa mej:bow:



Nån annan som har koll?
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Som jag frågade förut; har du kollat på Kontrollpanelen?
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

Det här hittade jag när jag sökte lite på nätet.

Funktionsknappen sitter oftast till vänster om CTRL.. om du sen tittar på raden av F knappar (F1-F12) så finns det blåa tecken som kan vara lite svåra att se.. det kan vara raden med siffror oxå 1-0.. minns inte exakt..

hur som helst så behöver då hålla ner Fn (Funktionsknappen jämte CTRL) och en av de knapparna med blå dutt på Solen är ljusstyrkan och /| (backen eller vad man skall beskriva det som) är kontrasten..
 
Sv: Hur sänker man ljusstyrkan på datorskärmen?

jo, fast jag vet inte vilken av alla grejerna som jag ska gå in på:o

Leta runt lite och testa dig fram. Rätt som det är så hittar du kanske nåt där du ändrar ljusstyrka och kontrast. :D
(Det är den som går vilse som finner de nya vägarna.)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 862
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, hur gör man för att sälja sin häst? Jag har sålt tre hästar under mitt liv som hästägare, och vid två av...
Svar
8
· Visningar
2 344
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Ja som rubriken lyder så kommer jag nu helt plötsligt inte in på Word online. Använder det för grupparbeten och har funkat toppen under...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: Kristall10
·
Ridning Hejsan! Ja, som titeln lyder så ser mitt sto ut som en rak pinne från huvud till rumpa, inte snyggt alls. Många andra ryttare jag kollar...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp