Hur sanbbt får man igång hästen

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare EnSomUndrar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 022
E

EnSomUndrar

Om en häst som är i bra kondis å bra musklad mm.. vilar i 2 veckor, med kanske endast 3-4 skrittpass i alla fall sista veckan, å ev. den första också...

Kan man få i gång den tillräckligt för att kunna starta en deb. flt 2 veckor efter då... Har inte rikigt koll på sådana saker...:angel:

Bara veta vad ni tycker...

Sv: Hur sanbbt får man igång hästen

hästen börjar inte tappa muskler förrän efter typ en månad, så dem är det nog inget fel på alls! kondisen kan jag ju inte svara på - det måste du känna själv! kanske hade jättebra/jättedålig kondis redan innan betet. det är bara att rida på som innan, tycker jag! :)

ja du får lätt igång hösten på en vecka, om en så lång tid..

det tar 6-8 veckor innan häst börjar tappa muskler och kondis..

du kan ju börja skrittdagarna med att skritta länge, det ger kondition.. skrittar du delvis på hård mark(asfalt) får du tåliga senor och leder på köpet..

Det finns forskning som visar att en häst tappar INGENTING !!! på 3 veckors boxvila. Kanske tufft att testa, men så säger experterna. Så din plan håller lugnt

Kejj...

Tacktack:bow::bow: Bra att veta :P

Det finns forskning som visar att en häst tappar INGENTING !!! på 3 veckors boxvila. Kanske tufft att testa, men så säger experterna. Så din plan håller lugnt
klicka på "citatsvar" eller "snabbsvar" i exakt den ruta som den du vill svara till har skrivit sitt meddelande, nu skickade du ditt svar till MIG, och jag vet redan det du sa..

Spelar det någon roll? Du vet ju själv att du vet och vi andra som läser förstod nog också vem det var riktat till.

Och ja, detta var riktat till dig.

Jag ser ju att Bettibets är ny användare och hittils har ingen klagat på att jag tipsat om hur man gör på forumet.. snarare tvärtom..

så varför klagar du? :confused:

Jag ser ju att Bettibets är ny användare och hittils har ingen klagat på att jag tipsat om hur man gör på forumet.. snarare tvärtom..

så varför klagar du? :confused:

Tja... ny och ny :rofl::rofl::rofl:
Kändes nog bara inte så himla viktigt att välja precis rätt ruta på en så kort tråd :p

Tja... ny och ny :rofl::rofl::rofl:
Kändes nog bara inte så himla viktigt att välja precis rätt ruta på en så kort tråd :p
ja 76 inlägg är inte mycket, det är många nya som har 300 inlägg och inte har förstått det där med att klicka på rätt svarsknapp..

och kort tråd eller ej.. du adresserade meddelandet till mig och jag var inte den som skulle ha det..

och om du nu kan klicka rätt.. ja då ser du ju bara slarvig ut när du inte gör det..

klicka rätt nästa gång.. det är inte så fruktansvärt jobbigt.. eller skriv *kl* i början av inlägget.. ;)

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka