Hur sannolikt är det?

Men är det så konstigt att överviktiga är ömhudade när det gäller just viktdiskussioner?

Vi lever i ett samhälle där det råder ett extremt fettförakt. Där överviktiga blir tillskrivna egenskaper som osunda, lata, dålig karaktär, ohygieniska. Överviktiga hånas och kränks, diskrimineras och särbehandlas. Överviktiga är lite (mycket) sämre än alla andra.

Är det verkligen så konstigt att överviktiga blir överkänsliga?
 
Det ÄR svårt. Kanske därför så många är feta kanske? Varaktiga livsstilsförändringar är svåra, av de som har stor övervikt klarar 2% att gå ner och hålla vikten. Antar att det är jämförbart med hur många narkomaner som klarar av att sluta. Och du bara pratar om att bestämma sig? Jag fattar inte.

Jag hör till de där % som inte klarar av att hålla vikten (men har aldrig haft stor övervikt), men bestämmer jag mig inte för att ta tag i min vikt så händer inget.
Jag fattar inte!!! HUR ska man få någonting gjort om man inte bestämmer sig för att göra det??? Säger inte att det är lätt att gå ner i vikt/sluta röka whatever, men det krävs ett beslut för att börja. Jag bestämde mig för många år sedan (efter år av storrökande) för att sluta röka. Jag gjorde det - det var för jävligt - men jag har varit totalt rökfri sedan dess. Skulle jag inte ha bestämt (ja -"bara") så skulle jag fortfarande rökt ju.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 933
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp