Hur sätter man upp håret under hjälmen?!

Fashionistan

Trådstartare
Som rubriken lyder: Hur sätter man upp håret under hjälmen?! Tycker att det ser så snyggt ut men hur gör man på ett bra sätt? Tycker att det blir aldelses för knöligt när jag ska fixa det! Töjer sig hjälmen av att man har det instoppat? (Har en CO)

(Har hår till axlarna för tillfället)

Sv: Hur sätter man upp håret under hjälmen?!

Är det inte lättare att sätta upp håret utanför hjälmen? I en lågt sittande hästsvans eller råttsvansar eller fläta t.ex. Så gör jag i alla fall, för någon uppsättning får inte plats i min hjälm, eftersom den är inprovad att passa mitt huvud som det är.

Är det inte lättare att sätta upp håret utanför hjälmen? I en lågt sittande hästsvans eller råttsvansar eller fläta t.ex. Så gör jag i alla fall, för någon uppsättning får inte plats i min hjälm, eftersom den är inprovad att passa mitt huvud som det är.

Jo men nu frågade jag om hur man gör för att just sätta det innanför! :)

Tja, knådar du tillräckligt får du säkert in det :D

Usch det måste ju bli som en knöl på bakhuvudet.
Obekvämt låter det som.
Varför ska du prompt ha det innanför hjälmen?

Själv funderar jag på att införskaffa ett hårnät, kanske inte så snyggt men det håller håret på plats.

Så här gör jag:
Först håller jag håret typ som jag skulle sätta upp en hästsvans, sen viker jag det dubbelt mot huvudet om du fattar, sen gäller det att vara snabb på med hjälmen. Det som trillar ut får man sticka in lite försiktigt när man har satt hjälmen på plats =)

Senast ändrad:

Jag sätter upp håret i en hästsvans och sen viker jag upp det på huvudet och på med hjälmen. Sen om ngn test ramlar utanför får man sticka in den. Plättlätt nu men kräver lite övning ;).

jag har kortare hår, förut hade jag så kort så jag bara kunde ha några spännen men nu så måste jag ha två tofsar för att ha det på plats.
när jag hade långt hår så hade jag antingen en (låg) hästsvans eller en knut i nacken.

varför ha det under hjälmen?? blir svettigt och dessutom trångt om man har långt hår. jag har alltid hästsvans eller fläta. mitt hår får inte plats under hjälmen.

Men nu va de ju så att jag frågade om att ha det just innaför? Varför ens svara om du tycker nått annat? :)

Det är ju MKT skönare att ha det under hjälmen ju :p
Då blir det inte massa hår i nacken som stör, haha jag har mitt under hjälmen varje dag! + är det snyggare :D

TS: Jag gör som Lina. Sätter det i en hästsvans (tunn sndd rekomenderas) sedan "lägger" jag håret som ett Ouppe på huvudet och sätter på hjälmen :) Petar in om ngt åkt ut... JAg har långt (men tunnt) hår. Går ner typ på halva ryggen

Det är ju MKT skönare att ha det under hjälmen ju :p
Då blir det inte massa hår i nacken som stör, haha jag har mitt under hjälmen varje dag! + är det snyggare :D

TS: Jag gör som Lina. Sätter det i en hästsvans (tunn sndd rekomenderas) sedan "lägger" jag håret som ett Ouppe på huvudet och sätter på hjälmen :) Petar in om ngt åkt ut... JAg har långt (men tunnt) hår. Går ner typ på halva ryggen

Ah jag som har lite kortare kanske kan sätta fast med ett spänne då det absolut inte stannar kvar så :D

ja lägg håret platt uppe på hududet och fäst med sånna små, platta spännen!

Super! Tycker att det ser så snyggt ut när man har det så! Så prydligt! men kan hjälmen töjas av det? Har inte speciellt tjockt hår (riktigt nordiskt med tunna hårstrån)

Nae det tror jag inte.

Men min senaste hjälm köpte jag i en str större en vad jag har på mina andra hjälmar, så där behöver jag inte ens anstränga mig att få in håret haha. (Kan tillägga att hjälmen inte fanns inne i mindre str och jag ville så gärna ha en ny :angel:)

ursäkta men sista inlägget, borde du inte ha en hjälm som passar ditt huvud och inte ditt hår?;)

Jag sätter upp håret i en hästsvans och sen viker jag upp det på huvudet och på med hjälmen. Sen om ngn test ramlar utanför får man sticka in den. Plättlätt nu men kräver lite övning ;).

Precis så gör jag med..

varför ha det under hjälmen?? blir svettigt och dessutom trångt om man har långt hår.

För att det är snyggare än att ha massa hår slängade längs ryggen.
Har man jättelångt och tjockt hår förstår jag att det kan bli svårt, men jag föredrar att ha håret i hjälmen.

nu har jag längre hår så nu gör jag en låg knut i nacken eller sätter upp det i en tofs o viker upp håret innanför hjälmen. :laugh:
men snart ska jag klippa mig så det blir nog lite trixigare då :p

jag viker ALLTID håret under hjälmen när ja rider..
beror på hjälm med.. men om ja rider med JW så gör jag det.
jag har lockigt hår.. å jääte tjockt..
så nu när mitt hår va LÅNGT va de ett pyssel att få under det i hjälmen så de va bara klippa av skiten :D så gick de prima

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 200
Senast: Tassa
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
656
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 827
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka