Hur sätter man upp håret under hjälmen?!

Sv: Hur sätter man upp håret under hjälmen?!

Jag gör en knut i nacken och stoppar in det i ''kudden'' där bak på JW hjälmen.
Eller så rider jag med hästsvans, jag tycker det är lika fint.
Iaf på mig som har superrakt hår, hade jag haft lockigt hade jag inte haft det i svans.

Jag har alltid haft en knut precis nedanför hjälmen. Det gillar jag bäst, då blir det inget hår som hänger óch är ivägen. När jag hade långt hår kunder jag vika håret flera gånger för att få en bra knut. Nu viker jag bara en gång.

Men när jag hade kort hår va det ett helvete (hade till axlarna) för då stannade det inte i knuten. Det var för kort och glatt så det halkade ut. Då hade jag ofta en inbakad fläta över hela huvudet, det var ända sättet att inte få något som trillade ut fram vid ansiktet. Blev lite knöligt de första gångerna, men sen lärde jag mig att göra den platt och fin. Jättebekvämt!

Sen blir det ju en liten tofs som hänger ner, (min hängde bara ett par cm utanför hjälmen. Men jag stoppade in den för den kittlades. Det var inte alls knöligt eftersom jag inte har supertjockt hår. Sen blir det ju tunnt i slutet när man gör en inbakad fläta.
Jag testade att stoppa in håret så som några andra beskrivit, men det tyckte jag var svårt att få att stanna, som sagt: Jag har glatt och rakt hår som smiter ur det mesta. Så det funkade inte alls på mitt hår.

Låg fläta i nacken, sen viker man ihop den till en knopp.. Fungerar toppen för mig som har (haft) låååångt hår och som grädde på moset väldigt tjockt hår. Dock har jag bara så på tävling, i vanliga fall har jag det bara i en låg hästsvans, för jag orkar inte bry mig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 200
Senast: Tassa
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
656
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 832
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka