Hur "schyssta" hade ni varit?

Sv: Hur "schyssta" hade ni varit?

Vist kan du försäkra/betala premien men för att få ut något krävs ju vetrinär kvitto och hur ska du få tag i det?

Och jag tror att det skulle bli en ganska dålig affär, med tanke på hur mycket försäkringspremien skulle kosta och hur svårt det skulle vara att få tag på Ninjas avlivningsintyg... ;)

Jag försökte teckna en livförsäkring på en häst jag inte ägde för ett tag sen. Det gick inte enligt Agria.

Veterinärvårdsförsäkringen var det annorlunda med, där kunde man teckna utan att äga.

Och jag tror att det skulle bli en ganska dålig affär, med tanke på hur mycket försäkringspremien skulle kosta och hur svårt det skulle vara att få tag på Ninjas avlivningsintyg... ;)
Håller ägaren sedan en livförsäkring på hela värdet så är det väldigt tveksamt om man får ut något även om man får tag i intygen, hästen är ju då uppenbarligen överförsäkrad och det ser man inte genom fingrarna med om det upptäcks.

Jag försökte teckna en livförsäkring på en häst jag inte ägde för ett tag sen. Det gick inte enligt Agria.

Veterinärvårdsförsäkringen var det annorlunda med, där kunde man teckna utan att äga.

Då har Agria ändrat på det nyligen?

Jag har haft det så på en av mina hästar (både liv och vet)

Kram

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 821
Ekonomi & Juridik När man nytecknar eller ändrar en försäkring till det bättre är det ju 20 dagars karenstid på hela försäkringen i första fallet och... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 473
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla... 2
Svar
38
· Visningar
4 245
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 071
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka