hur ska jag göra?

Kissing Spine

Trådstartare
Min katt blev ju överkörd i torsdags. Första dagen grät jag som jag vet inte vad, men de senaste dagarna har jag inte alls varit så ledsen. Jag har accepterat att hon inte kommer tillbaka, tänker på alla ina stunder vi hade och dessutom så känns det precis som att hon är med mig hela tiden. Som att hon går några steg bakom och håller koll på mig, vad jag gör. Så det känns inte som att jag har förlorat henne helt. Skulle naturligtvis vilja ha henne här men nu är det ju som det är...

Nu är det så att stallkatten har ungar som är 7 veckor gamla. Är riktigt kär i en av dem, en liten hona som är väldigt blyg och försiktig. Skulle gärna vilja ha henne, vilket jag också får om jag vill. men vill jag det? mamma säger att jag får känna efter själv om jag vill ha en katt nu eller vänta. Men jag känner att jag verkligen vill ha en katt ganska snart. "villkoret" är, eftersom hon är höstkatt, att om hon börjar kissa inomhus överallt så måste vi ta bort henne. Min bror har redan en och han är vidrig. Hon kommer att vara både ute och inne men det är uteslutet att ha kvar henne i såfall. Men jag vill inte vänta till i vår för att få en ny kattunge. Så hur ska jag göra?

Bild

Hjälp! :crazy:

Sv: hur ska jag göra?

Vaddå "höstkatt" och kissa inomhus??
Uppfödare tar kullar året om och det ger aldrig några problem. (Jag planerar min kull att komma i januari...)

Tänk på att katten bör vara minst 12 veckor innan du plockar in den. Tar du den tidigt från mamman ökar risken för beteendestöringar (som att den inte är rumsren) dramatiskt. Det är väldigt sällan en kastrerad och välmående katt inte är rumsren.

Well, men många höstkatter kan ju vara så... Men trevligt att ni inte har varit med om det då ;) Det blir en knuff i rätt riktning :p

Jadå, hon ska få bli några veckor till såklart. Stallet ligger ju sådär 1 km härifrån så träffar henne ofta :)

Mina små flyttfärdiga sötnosar
kattunge1.jpg

Har börjat lära sig att gå ut för sina behov och har gått på låda inne läänge, så det är nog ingen fara med rumsrenheten bara för att den är en höstkattunge ;)

Hehe okej... Stallkissarna har en låda i stallet och det verkar som att de går på den, även om de inte alltid går dit :p Vilken sötnos föressten ;)

Man brukar säga att höstkatter har svårare att bli rumsrena.

Har jag aldrig hört talas om eller märkt av på mina kattungar heller för den delen...

Då lutar det åt att hon blir min :). Men samtidigt så känns det som att det är nu jag har chansen att välja vilken katt som helst ju. Nya kissen får jag ju förhoppningsvis ha kvar i många många år till... Sen kvittar det väl iof, man blir ju skapligt förälskad i alla kattungar :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 483
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden... 2
Svar
31
· Visningar
3 638
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har ju sen i somras innätad balkong. Världens minsta men ändå. Fröknarna är inte särskilt roade nu när det blivit kallt. Men Lukas... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka