Hur ska jag göra ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Orkidébarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 938
Sv: Hur ska jag göra ??

Nej och jag har faktiskt ganska stor erfarenhet av hästar och illa tillpassade sadlar som följer med. Pappa är veterinär och jag har lärt mig mycket av honom och andra sadelkunniga.

Jag har också provat många sadlar och den här är faktiskt bra :)

Jag trivs än så länge väldigt bra med den här sadeln, kan inte hitta en som sitter bättre.

Jag har ju också hört sådana som har haft dåliga erfarenheter av sadelutprovare. Märker jag minsta lilla att min häst inte trivs så byter jag givetvis :)

Hon är känslig så det märker man fort.

nancy skrev:
Har naturligtvis funderat på en Griffin haflinger/cob, men tvekar lite efter att jag fått höra en del negativa kommentarer om syntetsadlar... Hur trivs du med din? Och vad skiljer i "ridegenskaper" från en vanlig lädersadel tycker du?

Den e superbra för till skillnad mot Wintecs billigaste variant har den här mockaimitation i sitsen och vid knäna. Den är ju bred att sida i, eftersom att hon måste ha en sån bred bom. Men den är ändå helt ok och en lädersadel hade nog också varit bred.

Du behöver inte förklara dig - det är bara slöseri med energi. Det finns alltid personer som har anammat hela expertsystemet och inte törs göra någonting själv, ingen självtillit och vågar inte testa någonting, knappt gå på toa utan att någon sanktionerat det åt dem.

Med att våga göra saker själv, sunt förnuft, reflektion och självkritik blir man duktig på det man håller på med.

"Att ibland behöva dunka huvudet i väggen är bättre än att inte använda det alls".

Ett tips till din häst är att först kolla upp hästen hos kiropraktor för om den skjuter över dig kan den vara sned i kroppen och ha låsningar.

Sen kan du tömköra ett tag och få muskler på ryggen genom det och du kan även testa en bomlös för att se om det fungerar bättre.

/Camilla

Kasta över som i lägger ryttaren/sadeln åt ena hållet? Det problemet kan ingen sadelprovare i världen lösa, det handlar om rakriktning, dressyrträning.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 302
Senast: ameo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka