Zewz
Trådstartare
Hej! Nu har det gått så gott som exakt 3år. Hur har allting gått?
Lite komiskt att du svarar på den här gamla tråden just idag. Letade själv upp den häromdagen för att minnas lite hur och när saker hände.
Det har gått käpprätt åt skogen. Vi har sökt åtskilliga gånger hos barn- och ungdomshäldan, men aldrig fått någon riktig hjälp. (Mest för att skolan funkar…)
Situationen hemma har sakta blivit värre och värre. Jag får stryk, lillasyster får stryk och materiella saker slås sönder.
I julas särade vi på barnen för bådas skull, de byter fortfarande varannan vecka men vi har en i taget.
Vi sökte hjälp igen, jag rår inte på henne längre. Hon är lika lång som jag nu och jag kan inte freda mig längre. BUH ville att vi skulle gå en föräldrautbildning, Affekt. Jag ville bara ta livet av mig.
BUH skickar orosanmälan till SOC för att jag fått bli fysisk med dottern när hon hotade att döda mig och lillasyster. Dottern börjar skära sig, slutar äta och sover knappt. Och efter att de fått in orossamtal från skolan för lillasysters säkerhet när hon kommit blåslagen till skolan kom vi äntligen till BUP. Där ska dottern försöka prata med en läkare som knappt tar sig fram på svenska. Läkaren skriver ut medicin som ska stabilisera hennes humör, och sömnmedicin. Mediciner som jag ska hämta ut och introducera för henne. Ingen på BUP har berättat om medicinen eller vad den är bra för, utan det får jag försöka med. Hon hatar ju mig så medicinen hamnar väldigt ofta kastad i väggen.
Vid det här laget står vi i kö till utredning. På BUP kan kötiden vara ett år (!!!!), men hos privat aktör något kortare, vilket vi godtar.
Vid det här laget kryper det ju också fram att det finns svårigheter i skolan med fokus, störningar osv som skolan inte sett innan.
SOC inleder en utredning och vill inledningsvis att jag ska gå en kurs ”tryggare barn” för de verkar tro att jag slår henne. De inser nog snart att våra problem ligger lite bortom en föräldrautbildning och skickar oss till familjebehandlare.
Under den här tiden hinner hon hota att knivhugga mig när jag sover, hon hotar att bränna ner huset. Hon har sönder elektronik och inredning för runt 50 000 hemma hos mig.
Häromnatten väckte hon sin pappa, arg för att hon inte kunde sova. Kastade grejer, hotade att döda osv. Den dagen fick vi ett akut möte med BUP som inte kan göra något utan rådde oss att ringa polis och ambulans (!?!) när det hände igen.
De pratade dock med henne och hon lovade att ta sin stämningsstabiliserande medicin.
Idag (!) har vi haft ett första möte med en familjebehandlare, en väldigt bra karl, verkar det som, den första som verkar ta oss på allvar. Hoppas han kan hjälpa oss med situationen och att det blir en utredning ang NPF snart, för nu börjar jag bli rätt urlakad.