Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Graman eller thideman kan fungera bra som nödbroms. Thidemantygeln är lite "snällare". Jag har användt graman på hästar som blir för starka eller som bockar/stegrar eller annat "ohyfs" när man rider ut i skogen.
Jag har varit skadad nu i några månader efter en rid olycka, är fortfarande inte helt återställd. men vill hoppa upp i sadeln direkt när jag är läkt. Rider ju travare och brukar använda ett sånt dära lina som håller upp hästens huvud när vi trav tränar. men jag tänkte att eftersom jag bara kommer rida ut en liten stund för att vänja mig igen, om jag skulle använda en graman eftersom jag inte är så stark i min skadade arm, och kanske en martingal? vad tycker ni? hästen är vanligtvis lugn men jag vill vara så säker som jag kan. är ju rädd att bli skadad igen. Några tipps eller tankar?
Hästnyheter Mounted Games gör årets första världsmästerskap och för framtidstalanger väntar nya starter i svenska hopplag. Ingen femstjärnig tävling...
Hundavel & Ras Om du menar att man måste välja en individ innan man kan klicka på vilken information man är intresserad av, absolut. Det gäller t ex...
Ekonomi & Juridik Äger häst men säljaren vill häva köp (se annan tråd) och rasföreningen vill avvakta tills tvisten är löst med ägarbyte då säljaren...
Hästmänniskan C ponny är väl ett bättre val tänker jag ur många synpunkter. C ponny kommer hon kunna rida länge. Till och med vuxna rider ju c ponny...