Hur skulle ni göra i dessa situationer?

Vill de ha råd då? Det låter mest som du vill ge råd, inte att hundägarna vill ha råd.

Fall 1. Det låter utmärkt med skilsmässa
Fal 2. Be hunden att byta ägare. Det är ägaren som är problemet ;)
Fall 3. Låter inte hunden träffar hundar som bits, jag kan inte se det som något problem när en hund försvarar sig.
 
I det första fallet har jag ingen åsikt och jag skulle inte försöka lägga mig i andras relationer, eftersom de knappast vill ha någon hjälp.

I de andra två fallen så är väl det stora problemet att man väljer att släppa hundar med andra hundar i en rastgård samt att man inte klarar av att hålla i ett koppel, eftersom den unga hunden kan bita andra hundar även när den är kopplad... Jag hade lämnat det där och bara sett till att hålla min egen hund borta från dessa situationer. Vad jag förstår så är det vuxna människor som kan ta eget ansvar för sina hundar. Jag har lärt mig att inte lägga någon energi på att försöka lösa andras problem, om de inte ber om det.
 
I det första fallet har jag ingen åsikt och jag skulle inte försöka lägga mig i andras relationer, eftersom de knappast vill ha någon hjälp.

I de andra två fallen så är väl det stora problemet att man väljer att släppa hundar med andra hundar i en rastgård samt att man inte klarar av att hålla i ett koppel, eftersom den unga hunden kan bita andra hundar även när den är kopplad... Jag hade lämnat det där och bara sett till att hålla min egen hund borta från dessa situationer. Vad jag förstår så är det vuxna människor som kan ta eget ansvar för sina hundar. Jag har lärt mig att inte lägga någon energi på att försöka lösa andras problem, om de inte ber om det.
Håller med om att i fall 1 så skulle jag inte lägga mig i deras relations problem.

Ingen av dom verkar vara intresserad av att få hjälp med sina problem så svårt att ge dom råd när dom ändå inte inser deras problem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 583
Senast: Acto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 496
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp