Hur skulle ni ha gjort?

Sv: Hur skulle ni ha gjort?

*KL*

Var är blödningen? I mjukdelar eller i senan?

Jag skulle heller inte ens fundera på att promenera om vet rått till strikt boxvila.
Ang skorna så ja de tas av inför en ev operation, men om det inte ändå är dags att verka/sko skulle jag inte börja dra av skorna på den nu, med risk för att 'knycka till' benet och störa frakturen.
 
Sv: Hur skulle ni ha gjort?

Centaur: Vad är coldpacks?

Jag har inte gått med honom och kommer heller inte göra det. Han får stå i boxen till återbesöket med lindade ben. Kan meddela att blödningen börjar gå ner, han verkar inte ha ont längre. Jag kan lyfta benet på honom nu helt utan problem och även linda benen. Innan hoppade han in i boxen på tre ben när det skadade benet var lindat.. Vet inte om det beror på att han får smärtstillande, men eftersom han bara får 10 g per dag och som är utblandat med antiinflammatoriskt borde det väll inte täcka smärtan i ett dygn?
 
Sv: Hur skulle ni ha gjort?

I mjukdelarna skulle jag tro, eftersom vet bedömde att senor och ligament är hela.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 313
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 716
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 502
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp