Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här frågan ställer jag främst till er som har lätt att oroa er för än det ena och än det andra - oftast helt i onödan. Jag är en sån...och jag önskar tips!
Trodde och tyckte jag hade blivit bättre men senaste tiden känns det som att min oro också har eskalerat. Tror mina fysiska besvär som spända muskler, obehagskänslor och yrsel/ostadighetskänslor beror på det.Jag har inte lyckats än. Snarare har det eskalerat senaste året pga en olycka som drabbade närstående.
Mina graviditetshormoner spelar säkert in också. Har sökt hjälp för det och hittills bara varit på ett samtal men håller hopp om att det kan vara det som hjälper mig att sluta tänka katastroftankar hela tiden..
Den här frågan ställer jag främst till er som har lätt att oroa er för än det ena och än det andra - oftast helt i onödan. Jag är en sån...och jag önskar tips!
Har ni (haft) några fysiska men av öron och stressen i kroppen som den medför?
Jag måste regelbundet besöka massör/naprapat för att låsa upp spända muskler. Minst varannan månad. Min mage är också orolig, så jag får medicinera ibland. Har misstänkt GAD och hypokondri, så oro, ångest och katastroftankar är en del av min vardag. Tar ångestdämpande vid behov.
(Eh, jag har alltså inte några tips alls på hur man slutar oroa sig...)
Finner du en mirakelkur, let me know!
Har du haft hjälp av terapi eller någon app eller?Jag har blivit ganska orolig sedan min utbrändhet och mitt bästa tips är mindfulness, meditation eller liknande. Att försöka landa i här och nu och släppa tankar på vad jag tror kommer hända framöver, och bara uppleva ögonblicket här. Nu.
Låter lite flummigt när jag skriver det men det har verkligen hjälpt mig.
Se upp med övermedicinering av dem. Följ de föreskrifter som står på paketet.Huvudvärken tippar jag kan bero på ångesten. Tar värktabletter mot det dagligen. Har dock Alvedon och Ipren på recept från min läkare. Enklare att behandla symtom än grundproblematiken...
Vilka muskler/områden? Jag är spänd som en fiolsträng i övre delen av ryggen/axlar/nacke och har utbildat min make i hur han ska lösgöra dem åt mig (pga sociala svårigheter uppsöker jag aldrig ett proffs). Har alltid trott att det är ett måndagsexemplar till kropp men det kan alltså vara min misstänkta GAD?
Ingen yrsel?Nacke, axlar och skuldror! Absolut relaterat till min ångest/oro, jag går omkring och spänner mig med axlarna uppe vid öronen dagarna i ända. Lägg därtill mycket stillasittande pga student, så har du en fin mix.Går jag för länge med det kommer huvudvärk som ett brev på posten pga mina spända käk- och nackmuskler.