Hur sover din katt? (utbruten från Kattsnack #5)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3XxLy/husdjurens-sovstil-avslojar-er-relation

Intressant. Megara är en vadkrypare och en trogen och en täckeskrypare olika nätter. Vad är era katter?
Blandning av vadkrypare och kuddtjuvar(utan kudde, jag kramar alla som är ”över”) för maine coonerna, Sauron är även en ockupant då och då :cautious: Sixten är sällsynt i sängen, troligen pga nämnda ockupant, men är definitivt en smygare när det händer. Men oftast har han vakttjänst i sovrumsfönstret :love:
 
Mina är generellt undercover lover knäveckare, dvs under täcket då jag vill ha kallt i sovrummet och de ligger oftast i knävecket. Pip är mer under cover och kan ligga lite överallt under täcket, ofta strategiskt ut mot hundarna för att mota bort dem. Tjalle är generellt knäveckare men vill sova under täcket. Bägge gillar även att sova så huvudena hänger ut, blir kanske för varmt med oss alla tre i en boll?
 
Floyd skulle helst vilja köra facehuggerstilen, men eftersom jag uppskattar att kunna andas även när jag sover så får han oftast nöja sig med kuddtjuven. Men han gillar att sträcka ut ett framben och lägga precis nedanför halsen typ "nu så stannar du precis här, människa, för att nu håller jag fast dig".
 
Gamla katten kör en old faithfull, Nya katten vimsar mellan facehugger (med luggande) och fullt-ös-medvetslös i vardagsrummet.
 
Isola sov ibland i knävecken, men oftast sov hon på min höft om jag låg på sidan eller mellan mina skulderblad om jag låg på mage. Vad tror kattamatörpsykologerna att hon ville visa med det? :D
 
Min kör lite olika, hon vill vara under täcket mest hela tiden när temperaturen ute är 15 och neråt.
Gillar att sova vid fötterna (och hugger då om man råkar sparkas), vid knävecken, bakom rumpan, eller som en lång korv längsmed sidan.
När det är varmare ligger hon under täcket och myser tills hon tycker det är för varmt då hon lägger sig med huvudet utanför och till sist hela hon utanför. 😻

Finns inget bättre än när det är kallt och man är lite genomfrusen att lägga sig, ropa på katten, lyfta täcket och så lägger hon sig som en lååång korv nära nära, spinner så det dånar och så ska man klappa mage. Varmt mjukt gosigt och myyysigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa HJÄLP! En av våra kattor börjar se ut som ett benrangel. Kan inte längre kamma honom med favoritkammen då den slår emot benknotorna. Han...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: Lilla
·
Övr. Katt En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Megara tuggar sladdar och jag är rädd att...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: MJLee
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 565
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp