Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var har du texten nu? Dvs format.Funderar på att redigera text om min uppväxt.
Ja något liknande skulle jag vilja ha.Har du dator så funkar t ex Microsoft Word eller liknande program, om det är det du efterfrågar.
Ja något liknande skulle jag vilja ha.
Open office.
På min dator heter det fortfarande Open Office..... Eller Apache Open Office är nog hela namnet, om man googlar. Så det finns nog fortfarande. Det verkar också ha funnits något som hette bara Open Office. Det kanske är det som är förvirringen?Numera kallat LibreOffice.Annars finns ju WordPad som standard på alla Windows-datorer. Vill du ha något online så Google Docs.
Tack alla, jag behöver alltså ladda hem något eftersom jag inte har något ordbehandlingsprogram.
Så förtroendefull är jag inte, jag vill ha det i min dator.Nej. Google docs körs via nätet så det behöver man inte ladda ner.
Jag har alla viktiga dokument på docs, så slipper jag oroa mig för att datorn ska dö.Så förtroendefull är jag inte, jag vill ha det i min dator.
Fast att ha texten lokalt på egen dator är ju inte heller så säkert om datorn blir stulen eller krascharSå förtroendefull är jag inte, jag vill ha det i min dator.
Så förtroendefull är jag inte, jag vill ha det i min dator.
På min dator heter det fortfarande Open Office..... Eller Apache Open Office är nog hela namnet, om man googlar. Så det finns nog fortfarande. Det verkar också ha funnits något som hette bara Open Office. Det kanske är det som är förvirringen?
...Och så kan du istället, för att göra en egen backup av viktiga dokument och bilder för säkerhet, få förmånen att oroa dig över att internet inte fungerar, att dina dokument eller bilder utnyttjas av andra krafter, att det "moln" du nyttjar plötsligt läggs ner, att gränssnitt ändras så att det krävs dyra program för åtkomst, eller att det plötsligt kostar multum att få hantera sina egna dokument med mera....Jag har alla viktiga dokument på docs, så slipper jag oroa mig för att datorn ska dö.![]()
Kan man enkelt automatisera.Fast att ha texten lokalt på egen dator är ju inte heller så säkert om datorn blir stulen eller kraschar
Då gäller det att du är extremt duktigt på att komma ihåg säkerhetskopiera allt du gör hela tiden
Jag har två alternativ till internet. Kommer åt dokumenten på både mobilen och datorn, så är inte beroende av en enhet. Om någon vill utnyttja mina skolarbeten så bjuder jag på det. Mina bilder har jag på två skilda hårddiskar, som jag har i huset. Tror bilderna är mindre säkra än dokumenten på internet faktiskt. Diskarna kan gå sönder, bli stulna vid inbrott och huset kan brinna ner....Och så kan du istället, för att göra en egen backup av viktiga dokument och bilder för säkerhet, få förmånen att oroa dig över att internet inte fungerar, att dina dokument eller bilder utnyttjas av andra krafter, att det "moln" du nyttjar plötsligt läggs ner, att gränssnitt ändras så att det krävs dyra program för åtkomst, eller att det plötsligt kostar multum att få hantera sina egna dokument med mera....
Tekniknaivt kallar jag det.
Det är naivt att tro för mycket på de stora IT-företagen snarare än bakåtsträvande.Fast det fina med Google Docs är just att du inte behöver komma ihåg att göra backups, vilket annars är ett måste om man har viktiga filer man inte vill riskera att förlora om t ex hårddisken skulle lägga av. Jag använder det själv som en form av moln för några av mina texter och har aldrig upplevt några problem. Det känns lite bakåtsträvande att blankt säga nej bara för att det är online, faktiskt.
Chansen att ett stort databolag, hindrar din åtkomst till dokument, eller säljer ut dina dokument, är mycket större än att huset brinner ner.Jag har två alternativ till internet. Kommer åt dokumenten på både mobilen och datorn, så är inte beroende av en enhet. Om någon vill utnyttja mina skolarbeten så bjuder jag på det. Mina bilder har jag på två skilda hårddiskar, som jag har i huset. Tror bilderna är mindre säkra än dokumenten på internet faktiskt. Diskarna kan gå sönder, bli stulna vid inbrott och huset kan brinna ner.