Hur stor kommer han bli?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 701

em76

Trådstartare
Min islandshingst född 12 maj är 122 cm i mankhöjd och flera cm högre vid korset. Jag tycker han är stor. Hur höga är era islandsföl i samma ålder?
Hur stor tror ni han blir? Både föräldrarna är runt 138 cm, morfar och mormor var mindre.
För mig får han gärna bli över 140 cm. :)

Sv: Hur stor kommer han bli?

Mitt hingstföl är ca 120 cm i mankhöjd nu, han är också högre vid korset. Han är född andre maj i år. Enligt hingstägaren brukar hans avkommor hamna runt 140 cm i mankhöjd så jag gissar att min också hamnar där någonstans.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 023
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 512
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka