Hur ta bort Windows Messenger (om det går)?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare cissiny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 16 312
C

cissiny

Sambons dator har XP och med det följde Windows Messenger. Ser ut som MSN. Vi vill _inte_ ha det, framförallt inte på den datorn. Verkar ju inte ens gå att stänga ner...

Så, kan man ta bort det, hur i så fall? Har snurrat runt i lägg till/ta bort program och även under knappen för windows-komponenter men det verkar krångligt...

Nån som vet hur man gör?

Stort tack :bow: :bow: :bow: på förhand! :)

Mvh Cissi

Sv: Hur ta bort Windows Messenger (om det går)?

För att avinstallera Windows messenger.. Så måste man gå in på start.. ta Kör.. och sen klista in denna rad:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Den kommer att avinstallera Messenger.. men se till att ha Den AVSTÄNGD innan du kör den raden.. Höger klicka och ta avsluta. Såden försvinner där nere vid klockan.

Japp den försvinner tillfälligt men hellt plötsligt så kan den dyka upp igen men då är det bara att köra samma igen.

Exempelvis du klickar på en MSN Messenger länk :)

Men, det är väl bara att avbocka den i kontrollpanelen-lägg till/ta bort program-lägg till/ta bort windows-komponenter? Det gjorde jag. Lätt som en plätt.

Det har inte fungerat för mig. Kanske tillfälligt som det som Supergregg skrev, men inte för evigt...

Grejjen är att den avinstallerar Windows Messenger.. Det är INTE samma som MSN Messenger...

Nej, jag vill inte avinstallera MSN Messenger, det är Windows Messenger jag vill ha bort.
Jag har provat både att ta bort den i Windows-komponenter och det du tipsade om. Inget har fungerat någon längre tid, det finns alltid kvar där i bakgrunden...

Det kan ju vara så att något program kräver dendär för att fungera.. där av installerar den sigjsälv igen.. Vad du å andra sidan kan göra är att be den att inte starta automatiskt.. Dessutom.. Måste du komma ihog.. att om du går in på Hotmail.com så kommer MSN messenger eller windows messenger att starta automatiskt och ligga där och förstöra.. =) Alternativet du har är ju att ställa in i windows att dendär inte får starta automatiskt. Detgår du igenom att trycka på start.. och sen ta KÖR.. och där skriver du: msconfig och sen enter.. sista fliken finns en lista på alla program som startar automatiskt i din dator. Hitta messenger där och bocka av rutan.. starta om.. tryck OK när du kommit tillbaka.. så bör inte messenger starta autoamtiskt mer.. =) alternativt att du måste gå in på inställningarna för programmet i sig och stänga av autostart där. lek lite.. du hittar någ snart en lösning som duger åt minstånde..

Jag har för mig att Windows Messenger måste vara installerad för att du ska kunna köra MSN i XP. Den är ju kopplad till både MSN och Outlook Express.

Men det är ju bara att ställa in Windows Messenger så att den inte loggar in utan "tillåtelse". Så har jag och jag kör MSN Messenger version 7.0.

Ja precis.. det är ju vad man får göra.. alternativt köra FireFox.. som fungerar utan att starta Messenger när man loggar på Hotmail.. Helt sjukt att IE behöver det..

Jag kör OPERA men problemet med Windows Messenger hänger ju mest samman med Outlook Express. D.v.s. mailprogrammet de flesta i min omgivning använder.

Men som sagt det är bara att öppna programmet och ställa in att det inte öppnar automatiskt med Windows.

Jag kan inte ta bort mitt Windows Live Messenger, allra senaste från min dator med Vista x'O

Men den finns inte alls med i ta bort program och vart jag än letar så hittar jag ingenstans där det står att jag kan avinstallera det... Håller på o bli galen.

Liknande trådar

IT & mobiler På senare tid har min dator börjat klydda. Jag misstänker att det är hårdvaruproblem, och jag hoppas att vi har några datorbyggare här...
Svar
17
· Visningar
2 024
F
IT & mobiler Har precis skaffat en ny dator med Windows 7 o jag hittar inte Lägg till/ta bort program eller liknande.. :confused: Finns det?
Svar
3
· Visningar
7 982
Senast: nidron
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka