Hur ta reda på varför...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Visp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 637
V

Visp

Känner ni till om man på något sätt kan ta reda på varför en häst är triangelmärkt, pga. vilka problem/skador? I vården kan man begära utdrag/kopia på en patients journal; kan man göra detsamma inom hästvärlden? Att exempelvis begära utdrag från den veterinär som triangelmärkt hästen? Finns det någor annat sätt att ta reda på detta?

Tack på förhand!

Sv: Hur ta reda på varför...

Precis som i vården så får inte vemsom helst ut journalerna. Det är bara den som var ägare/betalade när hästen var där som får ut dem.
Men det borde inte vara omöjligt att få reda på av det försäkringsbolag som godkänt T-märkningen om man äger hästen.
Annars är det väl enklast att fråga den som ägde hästen när det skedde.

Sv: Hur ta reda på varför...

Tack för hjälp Masse! Det var ungefär som jag misstänkte. Tror ni att ägaren misstycker om man ringer och frågar om triangelmärkningen?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 971
Senast: Noxos
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur