Hur tänker dem?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mathil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 426
M

mathil

Ibland undrar man vad tillverkarna tänker med när dem gör ridkläder! Jag har en CRW jacka med fleecefoder som är varm och bra på alla vis förrutom att det inte finns varken kardborre eller dragkedja på ytterfickorna. Hur praktiskt är det? :confused: Kan ju inte ha något i dem när jag rider för då ramlar dem ut. Någon som har något annat sånt där konstigt på sina ridkläder?

Sv: Hur tänker dem?

Liten miss i tillverkningen..

Jag har ett par ridbyxor (Carlskrona) som har en konstig inerficka som jag inte förstårt vad jag ska ha i för jag kommer inte åt det om jag inte öppnar byxorna, hur smidigt är det?

Har också varit med om ett par Horka ridbyxer som hade två små fickor, fick precis plats en nykel...

Ganska onödigt liksom..

Så tycker jag att det är med dom flesta ridkläderna. Förutom Kyra.K där märks det att dom har tänkt till!

Jag har funderat ganska ofta på vad Hööks har för urpo som chefsdesigner, både när det gällen form och funktion! :crazy:
Om de ändå lägger ner pengar på att tillverka en jacka, så kan de väl lika gärna tillverka en snygg och praktisk jacka! ;)

Oops upptäckte när jag använde den att det visst var en mountain horse :o Den är förövrigt köpt på granngården

En annan konstig sak som gäller nästan alla jackor är att när man drar upp blixtlåsen ända upp så blir det jätte kallt om hakan bara för att ingen tänkt till och sytt på en tyg-flärp över själva knäpparen. Konstigt egentligen...

//Sheena som också haft ridbyxor med miniatyr fickor

Håller med!

kan dom inte bara göra en Kyra-kopia i klassiska färger?
Varför hålla på med alla dessa pasteller och konstiga duv-blå nyanser.
Inte många av hööks -plaggen jag skulle vilja ha.

Fast vissa plagg i Kyra-kollektionerna är verkligen gräsliga! De flesta jackorna är skitsnygga, sen slänger dom helt plötsligt till med något spräckligt/knallfärgat/glansigt spektakel! Why :confused: . Funderade över detta då jag var i en affär i närheten som har Kyra-outlet...... Inte förvånad över att just dessa plagg inte blivit sålda.

Fast jag har en Kyra-jacka som man ska kemtvätta.....inte så smidigt det heller med tanke på at det är en jacka för hästfolk!

Ganska lustigt hur opraktiska en del kläder är fast de ska vara till hästmänniskor :smirk:

Ja, hööks plagg är ju inte figursydda överhuvudtaget. Smala armar och stor midja. Man ser ut som en säck potatis i alla deras kläder tycker jag....

Diabolical_Kitten skrev:
Ja, hööks plagg är ju inte figursydda överhuvudtaget. Smala armar och stor midja. Man ser ut som en säck potatis i alla deras kläder tycker jag....

Och hur praktiska är jackorna som tex är blå med ljusblått i sidorna... bär man nåt skitigt eller så så är den ju förstörd!!

Jag tänkte närmast på Kyra-K´s Traveller eller Edingurg.
klassisk ridjacka med dragsko i midjan alltså.

Visst har även Kyra-K rätt märkliga saker ibland men man vet att dom alltid har "den klassiska" modellen också.

På hööks kan det ju gå 2-3 år innan det kommer en snygg, vettig jacka. Det verkar som om de inriktat sig på flickor under 14 år eller nåt.
Jag handlar iofs det mesta på ekohallen som ligger 300 meter från hööks så jag klarar mig ändå.

Men man borde faktiskt framföra kritiken till hööks.

Något jag har reflekterat över är att hööks har pippi på att ha huva på alla tröjor. Hur är det med säkerhetstänkandet egentligen!!

Har varit tidigare i Malmö, ej mera...Vet någon?

Tycker att det överhuvudtaget är svårt att hitta saker som passar i färg och/eller storlek.
Har en vinterstalljacka som jag haft i säkerligen 5-8år nu bara för att jag inte hittar nån ny som jag vill ha. Antligen kostar de en halv förmögenhet eller så finns de (som tidigare sagt) bara i typ ljusblått eller limegrönt el liknande -nej tack!!:eek:

Ridbyxor överhuvud taget! Som nämnts oven...vad är egentligen meningen med de där små "trevliga" fickorna??? O varför passar alla ridbyxor bara antingen över vaderna eller i midjan mellan aldrig båda!?:crazy: (är det jag som är konstigt byggd eller)
Jag gillar de byxorna med "gubba-veck" o riktiga fickor:D
Vanliga tröjor på H**ks vill jag inte ens tänka tanken på...då går jag hellre till HM el likn för att hitta ngn ovandel att rida i.
Jag gillade verkligen H**ks för ett par år sen men det har börjat gå utför. (Jag gillar deras typ schabrak o så men det har inte direkt med dena tråden att göra:angel: )

Jag håller med HannaZ - jag bor i malmö när jag är i sverige, så nog åker jag hellre till Eko än H**ks då de ligger ett stenkast från varandra.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 744
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka