Hur tar man bort gummiblindbroddar??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Snax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 277
S

Snax

Jag har satt i gummipluttar i broddhålen, och nu får jag inte ur dom!

Hur gör ni?

Jag har alltid fått ur dom tidigare, men dessa var gjorde av lite hårdare gummi, tror att det är Hansbo som har gjort dom?!

Hjälp! :bow:

Sv: Hur tar man bort gummiblindbroddar??

Jag har provat med en söm, det brukar ju alltid fungera, men inte denna gång...

Fler tips!
Vill helst inte behöva sko om hela hästen...

Skruvdragare och en liten borr? Borra ett hål i mitten på pluppen ochpilla ur den med en liten skruvmejsel..

Ja, det kanske skulle kunna fungera... Dock är jag tveksam om hästen klarar av borrmaskinen. Lite farligt om han rycker till.

Ett o-ringsverktyg is tha shit till sånt :) Men visst kan man få pilla lite ibland innan det lossnar.

Om det sitter äckelhårt och du kan peta lite på sidan så kan du prova med att droppa i lite olja så den lättare glider ur.

Tack!
Lösningen på mitt problem var en kille i stallet! :D
Ibland är dom bra att ha.

Men tack för era tips, ska tänka på det om jag skulle råka pilla i en sån där gummibrodd någon gång i framtiden...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Nevermind
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
898
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka