Bukefalos 28 år!

Hur träna för rumsrenhet?

N

Nozer

Hämtade valpen i måndags :love:

Håller på som bäst med träningen för att få honom rumsren nu.
Lagom är att gå ut med 1½ timmes mellanrum, för då kissar han ute i stort sett varenda gång han kommer ut. Så det är ju bra!

Det jag fundera lite över är hur man går tillväga framöver?
Nu är han juh bara ca 9veckor, så än på ett tag lär man få ut så ofta som jag gör nu.
Men hur ser fortsättningen ut så att säga.
Stegar man sakta upp till tex 2timmars mellanrum, eller hur gör man?
Hur tidigt är det dags att börja vänja honom med längre mellanrum?

Tacksam för alla svar då det är min/våran första hund.

/Tobbe
 
Sv: Hur träna för rumsrenhet?

Det där är så olika på hundar tycker jag. Vissa blir rumsrena på någon månad och lär sig säga till och vissa säger aldrig till.
Det jag gjort med Svea är att vara uppmärksam hur hon ser ut när hon är nödig. Hon går då gärna en bit bort och nosar omkring innan och gör något. Svea är 14 veckor och jag går ut med henne när hon sovit, och när hon har ätit. Hon kan vakna 8 och vilja kissa sen få mat och efter en timme ut igen sen sova i 2-3.

Idag var det en väldigt speciell dag för oss, hon sa till för första gången! :banana:
 
Sv: Hur träna för rumsrenhet?

Hopp hopp.
Ingen som har fler ideer o förslag?

/Tobbe
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: farin
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp