Hur träffades ni ?

Vi hängde i samma IRC-kanal i början på 00-talet. Bestämde oss för att vi borde ses IRL i oktober 2002 och sen dess har vi hängt ihop. :love:
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Tack ❤️. Det kan vara påfrestande att skratta i sju år men känns värt det 😍.

Man kan få rynkor av att både skratta och vara sur, men skrattrynkorna är ju oändligt mycket vackrare. :)
Och vägen dit mycket bättre. Jag har inte fortsatt något förhållande efter att vi slutat skratta tillsammans, och jag har inte för avsikt att göra så heller. Som att simma utan vatten eller andas utan syre. Meningslöst och dödsdömt.
 
Första gången vi träffades var på fest hos en gemensam vän, jag var nybliven singel och han i ett förhållande, tydligen satt vi och sjöng och spelade gitarr hela kvällen, jag minns ej pga "YEY party, singellivet here i come!" :angel: Nästa gång vi träffades 6 månader senare, hos samma vän, var han nybliven singel och lite på samma nivå som jag var första gången, så om vi ens konverserade den kvällen är det ingen som minns det.

Ett par månader senare umgicks han med en bekant till mig som även kände min bästa vän och därför började vi allihop ses rätt frekvent. Insåg snabbt att vi hade löjligt mycket gemensamt och kunde prata på i timmar utan att de andra fick en syl i vädret. En nattklubbskväll ville han gå hem tidigare än alla andra varpå jag helt enkelt bjöd in mig själv, han sa att han skulle gå och jag svarade med "Jag följer med, vi kan spela Zelda istället!" 2 veckor senare firade vi alla midsommar ihop och jag och han smög iväg och hånglade bland rapsfälten medan alla trodde stenhårt på att vi bara skulle plocka blommor. hehe.

När vi kom hem från firandet frågade jag honom vad han hittade på en måndagkväll och eftersom det var semester drog jag hem till honom, sen lämnade jag helt enkelt aldrig. 4 år och en onge vid namn Zelda senare och vi har så galet kul ihop, alla 3 :heart

En liten crazy anekdot involverande den här gemensamma vännen vi träffades på fest hos båda gångerna: för 3 år sedan satt vi på restaurang i Malmö under festivalen och hade det gött, vännen tog en bild på kära, hånglande oss, la ut den på facebook med kommentaren "baby on the way" för att vara så himla rolig såklart. Little did we know att han hade så jävla rätt, jag var sjukt nog gravid när bilden togs, det var bara så pass tidigt att jag inte ens missat min mens än. Gifter vi oss någon gång så får fan den där vännen vara vigselförättare eller något, han har onekligen varit inblandad i varje milstolpe av vårt förhållande! :D
 
Gick med på Happy pancake efter påtryckningar från de andra i singeltråden här på Buke 😁
Det var våren 2012 (annat nick då), gick på någon dålig date innan jag såg en kille som bodde 30 mil bort. Mailade lite och föreslog en träff halvvägs mellan våra städer.
Sedan var det lite on-off ett par månader men ingen av oss kunde riktigt släppa den andra utan tog hela tiden upp kontakten. Flyttade ihop i december samma år.
Förra året fick vi barn och för en månad sedan gifte vi oss i smyg 😇😁
Till våren är det sju år sedan vi träffades, förhoppningsvis bor vi då äntligen på den där gården vi har letat efter nästan ända sedan dess!
 
Via mötesplatsen.se
Jag hade inte betalvarianten så jag kunde inte skicka meddelande utan bara välja på några förvalda meningar. Skickade en "nyfiken groda" till en profil jag fann intressant. Som tur var hade han betalvarianten och kunde skicka svar och då kunde vi skicka meddelande till varandra sen.
Blev ett par veckor med meddelanden, Messenger och telefonsamtal innan han (hur jag tänkte vet jag inte :angel: ) hämtade upp mig på Arlanda. Vi åkte och åt middag. Sen hämtade vi upp min hund hos mina föräldrar och så skjutsade han mig hem. Sen blev han kvar.
Det är 8 år sen i år. Villa, Ford och vovve har det blivit. Och en son i år :love:.
 
Mitt enda förhållande (som för övrigt tog slut för en månad sen), kom till genom att vi träffades på twitter. :D

Både mitt ex och jag var partipolitiskt engagerade, om än i helt olika partier. Jag hade postat ett inlägg på när Carl Bildt sjunger "fyra bugg och en coca cola" med en ironisk kommentar till. Ex:et minns inte hur han hittat min tweet, eftersom vi inte följde varandra, men förmodligen hade han väl sökt på Carl Bildt eller något liknande. På så sätt hittat min tweet och skrivit någon dryg kommentar åt mitt inlägg. Vi tjafsade lite, så som ungdomar engagerade i partipolitik lätt gör, men slutade skriva efter någon enstaka kommentar. Jag tyckte väl mest att han såg ut och verkade som en dryg person, så la väl inte någon vidare tanke på det.

En månad senare gick jag igenom mina interaktioner på twitter för att leta efter en länk som en annan vän skickat till mig, och hittar då ex:ets och min konversation. Då hade han helt plötsligt bytt profilbild och såg lite mer anständig och lockande ut :o ... Jag slirade då in på hans profil igen och läste igenom några av hans senaste tweets (han var väldigt aktiv). Insåg att han hade humor och då började jag följa honom. Någon dag senare började han följa mig och vi utbytte ord då och då. Sen började vi diskutera på dm mer intensivt och efter ett par dagar tog vi första samtalet på skype. Jag hade precis samtidigt som vi börjat prata flyttat till London, så i ungefär 4 månader pratade vi varenda dag på skype tills dess att jag flög till Sverige och träffade honom. Sen var vi helt fast i varandra och var väl det i 3,5 år. Första tiden åkte jag skyffeltrafik mellan London och Sverige, men flyttade efter ett år in till honom. :)
 
Vi träffades genom en gemensam vän.

Först hade hon tänkt att sätta upp en blind date mellan oss, men jag föredrog att haka på dem på en AW istället. Sen gick vi på andra daten på tu man hand två dagar senare. Tredje daten var på fredagen veckan efter och efter det åkte han aldrig hem. Det var för fem år sedan nu :D
 
Vi träffades i Kungens Kurva i Sthlm när vi var ute med våra volvos och sladdade i snön.:D

Ingen av oss trodde de skulle bli något seriöst då vi var väldigt olika då egentligen. Dock flyttade vi ihop nästan direkt och fick barn ett år senare. Nu har det gått 4 år och vi har gått från hyresrätt via bostadsrätt till villa och nu har vi hästgård sen ett år tillbaka. Gifte oss gjorde vi 6 mån efter vi träffades och barn på 2 och 3 nu! :)

Volvon är kvar av nostalgiska skäl och får fortfarande åka brett om vintrarna, med barnen utanför givetvis! :)

Var tusan kan man sladda runt i KK?! :eek: :D
Det är ju jättetrånga, smala vägar där ju.
 
Jag har bara vaga minnen men det var iaf på nån av föreningens hästträningar eller körturer med våra nordsvenskar, och jag minns bara att jag tyckte att han var en lustig typ då :angel: Inte förrän typ 5 år senare blev det något mer än vänner, då hade jag redan träffat hans föräldrar, och vi hade ätit ute ihop flera gånger.
Och nu har vi varit gifta i 2 år och tillsammans i 4.
 
Jag var medbjuden till en något skum kulturlokal/svartklubb ett par gånger och redan första eller andra gången jag var där hamnade jag bakom bardisken och krängde bärs. Där fanns det en långhårig söt snubbe som fixade med låtlistan. Jag tror att det första jag kan ha sagt var "finns det en dusch eller något, min hund har rullat sig i bajs..." Jag var i ett förhållande så det var mest att jag spanade in honom som ögongodis.

Några månader senare blev jag medbjuden på en hemmafest. Jag kände inte personerna som bodde i lägenheten. Jag gick min vana trogen, genast fram till bokhyllan och konstaterade att
1. Bokägaren var socionom
2. Att jag läst ungefär hälften av böckerna i de fyra - fem billybokhyllorna
3. Att jag ville träffa bokägaren och bli vän med denna.

Det visade sig att det var snygga långhåriga snubbens bokhylla.

Det är åtta år sedan. Och vi har så innihelvete med böcker att ingen av våra vänner kommer hjälpa oss flytta någon mer gång.
 
Jag var medbjuden till en något skum kulturlokal/svartklubb ett par gånger och redan första eller andra gången jag var där hamnade jag bakom bardisken och krängde bärs. Där fanns det en långhårig söt snubbe som fixade med låtlistan. Jag tror att det första jag kan ha sagt var "finns det en dusch eller något, min hund har rullat sig i bajs..." Jag var i ett förhållande så det var mest att jag spanade in honom som ögongodis.

Några månader senare blev jag medbjuden på en hemmafest. Jag kände inte personerna som bodde i lägenheten. Jag gick min vana trogen, genast fram till bokhyllan och konstaterade att
1. Bokägaren var socionom
2. Att jag läst ungefär hälften av böckerna i de fyra - fem billybokhyllorna
3. Att jag ville träffa bokägaren och bli vän med denna.

Det visade sig att det var snygga långhåriga snubbens bokhylla.

Det är åtta år sedan. Och vi har så innihelvete med böcker att ingen av våra vänner kommer hjälpa oss flytta någon mer gång.
Åh! Nu minns jag att du pm:ade mig om bokhyllan och att du ville läsa böckerna du inte redan hade läst. Helst i samma badkar som bokhylleägaren. 😁
 
Vi träffades på ett Melbourne cup event på ett hotell här på ön vi bor på nu.
Jag hade varit på ön till och från (mest till) i 1.5 år och fattade inte varför jag aldrig sett den där snubben med stort smile och glittrande ögon förut. Han var host på eventet. Men i pauserna minglade han omkring och verkade känna alla som jag redan kände.
Vi blev presenterade för varandra och det visade sig att han på på ön i ca 6 år men just senste 1.5 åren hade han bott i stan på fastlandet!

Vi snackade en del den dagen men båda åkte senare hem var för sig.

3 veckor senare sågs vi igen på en beach-fest och blev pissefulle och hade en tokkul natt och vi har fortfarande tokkul för det mesta. Firar snart 2 år :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 719
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 543
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp