Hur tvätta helskodda softshellridbyxor?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Hur tvättar ni era skodda softshell-ridbyxor? Speciellt tvättmedel, speciell tempretur? jag är så nervös att något ska hända mina älsklingar:o:crazy:

Sv: Hur tvätta helskodda softshellridbyxor?

Jag skulle tvätta med fintvättmedel. Min favorit är grummes.

Jag tvättar mina helskodda med cavalclean,som jag köper i hästsportaffär. Brukar tvätta i 40 grader. Tvättar även fårskinnspaden med det. Fungerar perfekt!

tvättar mina pikeur vinterbyxor i 30 grader med vanligt tvättmedel...

Och det skodda håller sig mjukt då? Och softshellen behåller funktionen? :angel:

jaja. finns ju inga ridbyxor nu som är skodda med äkta skinn, det är syntetisk material som tål att tvättas som vanligt!

har tvättat dom många ggr och dom är lika fina...

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 355
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka