Bukefalos 28 år!

Hur underlätta för vovven.

NiNi

Trådstartare
Idag är jag hundvakt åt min brors hund. Hon är lite skruttig i kroppen och hon ser dåligt. Hon gillar att valla och att apportera men hon ser ju så dåligt och har svårt att röra sig ledigt att det inte känns bra att kasta saker till henne. Hon är lite överviktig och 9 år. Jag har aldrig haft egen hund så jag behöver lite goda råd vad man ska aktivera henne med.
 
Sv: Hur underlätta för vovven.

Göm godisar som hon får leta efter med nosen. Lägg spår.

Gillar hon att apportera (och inte bara springa efter kastade bollar) kan du ju lägga ut apporten och sedan sända iväg henne, blir inte lika ryckigt då.
 
Sv: Hur underlätta för vovven.

Göm godisar som hon får leta efter med nosen. Lägg spår.

Gillar hon att apportera (och inte bara springa efter kastade bollar) kan du ju lägga ut apporten och sedan sända iväg henne, blir inte lika ryckigt då.

:bow:Tack. Jag ska prova med det. Hon älskar att bära på saker också. Häromdagen var det ett tallbarr som hon kom och slängde framför mina fötter. Gullehunden:love:
 
Sv: Hur underlätta för vovven.

TallBARR....? :rofl: Är det en liiiten hund? :D

Jag kan ta upp en kotte och gnugga den i händerna, kasta ut i skogen och säga "sök". Då är hon upptagen en stund. :angel:

Eller några av favvoleksakerna som man sedan gömmer i en skogsdunge eller nåt, det brukar också vara populärt. Då går de ju mer på nosen än ögonen och särskilt bråttom behöver man inte ha.
 
Sv: Hur underlätta för vovven.

TallBARR....? :rofl: Är det en liiiten hund? :D

Jag kan ta upp en kotte och gnugga den i händerna, kasta ut i skogen och säga "sök". Då är hon upptagen en stund. :angel:

Eller några av favvoleksakerna som man sedan gömmer i en skogsdunge eller nåt, det brukar också vara populärt. Då går de ju mer på nosen än ögonen och särskilt bråttom behöver man inte ha.

Jag minns inte vilken ras det är men hon är nästan lika stor som en labrador. När hon hälsar så tar hon ett fast tag om handleden. Hon är så söt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 328
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 253
Senast: tanten
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
586
Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp