Hur utbildar man sig till banbyggare?

G

Gisburne

Hur blir man banbyggare och krävs det någon speciell utbildning, typ Hippologen eller liknande? :confused:
 
Nej, det krävs ingen hippologutbildning eller nåt sånt för att bli banbyggare.

Jag vet inte exakt vilka regler som gäller nu, men nedanstående gällde när JAg utbildade mig:
Man bör ha tävlat 120-hoppning (den regeln har kommit och gått, ibland varit krav och ibland rekommendation - rekommendation för att man inte ska missa naturbegåvningarna som kanske inte har tävlat själva...)
Distriktet håller i utbildningen. Brukar vara först nån förberedande kurs, sen kurs 1, som är lit emer ingående om banbyggnad. De som blir godkända från kurs 1 ska göra praktik med lägst B-banbyggare ett antal ggr under följande år för att sen genomgå kurs ". Och blir man godkänd i kurs 2 så ska man bygga en egen tävling under övervakning av banbyggnadsutbildare/-kontrollant (minns inte vad de kallade det... :crazy:), som alltså godkänner banskisserna från början, före tävlingen, och finns med på plats hela dagen. Är man godkänd där också så har man sitt godkännande som banbyggare.

Men OBS! Jag gjorde mitt examensprov -95, så det KAN ju ha ändrats sen dess... :D

Är du intresserad av att bli banbyggare, ta kontakt med ditt distrikt så får du korrekt information!! :)
 
Trevligt! Jag har inte tävlat 120-hoppning, men jag har aldrig ägt en stor häst heller, så 1-metershoppning har liksom varit max för mig och mitt kallblod, men för sen sakens skull är jag ju inte helt bortkollrad vad gäller avstånd etc. Jag kom på tanken att kanske utbilda mig, eftersom jag älskar att designa hinder och bygga själv hemma. Är det jättesvårt, med en massa matematik och sånt? *nervös*
 
Det är fortfarande samma regler jag gick kurs 2 i våras.
Så hör med ditt distrikt när nästa banbyggarutbildning skall gå. :D :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 377
Hästmänniskan Jag är väl knappast ensam om att spendera väldigt många timmar ute i naturen till häst 🐴 Och jag är nyfiken på vad ni har för...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 476
Senast: movi
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 101
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp