Hur uttalar du ditt användarnamn?

Enligt @cherie så uttalas det Petruska. :D

Själv uttalar jag det som "Filo" plus namnet "Sofia". Varför jag har valt en pretentiös stavning med "ph" vete gudarna. För inte kan jag erkänna att jag nog var rätt pretentiös en gång i tiden. :o

Du har det mest underbara nicket någonsin, tycker jag. Jag har alltid älskat det i "tryck". Philo' såph'ia, uttalar jag det. Precis som det skall. Philo (människoälskare) och Sophia för visheten... ja... jag går igång och har alltid hyst dessa varma känslor för just ditt nick!

(för övrigt tycker jag mycket om namnet Sophia eller Sophie av samma anledning. Philosophia kunde fö vara ett fint namn på en häst!)

:love::o:o:o

Från www.behindthename.com:
Given Name SOPHIA

GENDER: Feminine
USAGE: English, Greek, German, Ancient Greek
OTHER SCRIPTS: Σοφια (Greek)
PRONOUNCED: so-FEE-ə (English), so-FIE-ə (British English), zo-FEE-ah (German) [key]
Meaning & History
Means "wisdom" in Greek. This was the name of an early, probably mythical, saint who died of grief after her three daughters were martyred during the reign of the emperor Hadrian. Legends about her probably arose as a result of a medieval misunderstanding of the phrase Hagia Sophia "Holy Wisdom", which is the name of a large basilica in Constantinople.


This name was common among continental European royalty during the Middle Ages, and it was popularized in Britain by the German House of Hanover when they inherited the British throne in the 18th century. It was the name of characters in the novels 'Tom Jones' (1749) by Henry Fielding and 'The Vicar of Wakefield' (1766) by Oliver Goldsmith. A famous bearer is the Italian actress Sophia Loren (1934-).

/Priffe namnnörd
 
Jag hatar när folk inte kan lära sig mitt namn utan envisas med att prata om mig med mitt bukenick eller ännu värre tilltala mig med det.

Fast det kanske inte är oväntat? Har man känt en person vid ett "namn" (må vara ett nick), i flera år, då är det inte bara att ställa om. Jag minns till och med ditt förra nick! :p
 
Det spelar ingen roll jag ogillar det extremt mycket ändå.

Jag minns ditt förra också barasåruvet :laugh:

Ja, man kan tycka illa om det, men få lov att acceptera det ändå, kanske? Vad vet jag? Jag har bara ett par få vänner på Buke och nu är det år sedan vi sågs. Men jag skulle isf passera ditt nålsöga, för jag har aldrig kallat dem vid sina nick. :)

Haha (ang ditt hästminne) - då är vi kvitt! :)

(men jag vet inte ditt dagliga namn, så skulle vi ses, så hade jag varit tvungen att fråga!) ;)
 
Ja, man kan tycka illa om det, men få lov att acceptera det ändå, kanske? Vad vet jag? Jag har bara ett par få vänner på Buke och nu är det år sedan vi sågs. Men jag skulle isf passera ditt nålsöga, för jag har aldrig kallat dem vid sina nick. :)

Haha (ang ditt hästminne) - då är vi kvitt! :)

(men jag vet inte ditt dagliga namn, så skulle vi ses, så hade jag varit tvungen att fråga!) ;)

Jag hade sagt - Hej det är jag som är cirkus på buke, jag heter Rullgardina (eller vad jag nu heter).
 
Mitt uttalas som staten (Idaho) trots att jag har e på slutet.
Alltså Ajjda-höo typ :D
Det är vad mina syskon alltid kallat mig.

(Och jag inser efter att ha läst tråden att jag uttalar ett antal namn tokigt... :o )
 
Enligt @cherie så uttalas det Petruska. :D

Själv uttalar jag det som "Filo" plus namnet "Sofia". Varför jag har valt en pretentiös stavning med "ph" vete gudarna. För inte kan jag erkänna att jag nog var rätt pretentiös en gång i tiden. :o
Jag tänker ofta på en textrad av Van Morrison när jag ser ditt nick!

You may call my love Sophia
but I call my love philosophy
 
Mitt anvændarnamn ær Skjøldur, hæstens namn helt enktelt. På islændska bokstaverar man och utalar d-et næstan som ett k, men vi sæger det ofta på svenska och då utalas det som skøld. Skøld betyder det också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp