Hur uttalar du ditt användarnamn?

Säger ni Pilip också? :D

(Jag tycker för övrigt att mollyphlox är ett väldigt fint nick, fast med rätt uttal :))
Nja just den varianten tror jag inte jag hört, däremot en hel del annat :D b brukar bli p, d blir t och sånt. För de med finska som modersmål, det har inte jag :) men chipsen Pringles uttalar jag precis som det skrivs, inte något engelskt uttal här inte. :o
 
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:

Inte varje dag men jo det händer hyfsat ofta. Jag skulle nog likställa mitt nick med ett smeknamn. Har använt samma överallt, länge och träffat mycket folk med koppling till nätet. Så det känns inte ett dugg konstigt att presentera mig själv som "lill-siss" (uttal). Har gjort i typ 18 år nu :eek:
 
Nja just den varianten tror jag inte jag hört, däremot en hel del annat :D b brukar bli p, d blir t och sånt. För de med finska som modersmål, det har inte jag :) men chipsen Pringles uttalar jag precis som det skrivs, inte något engelskt uttal här inte. :o
Och d blir till r.

Min kompis tvättade hunden sareverellä.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp