Bukefalos 28 år!

Hur uttalar du ditt användarnamn?

Precis som stavningen Fast det är ett smek- (ök-) namn från mina pojkkusiner Som inte tyckte att jag var så tjejig...normer på 60-talet...
 
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:
 
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:

Kan bara svara för min egen del: Jag uttalar namnen i huvudet ibland när jag läser i trådar. Som nu t.ex. läste jag upp i huvudet att det var "prinsessfeminist" som skrivit detta.

Men annars kallas jag absolut inte detta nick irl. Kallas vid mitt riktiga namn, eller möjligen Rapunzel.
 
@supercalifragilistic jag är mer van vid det svenska "Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt, hela ordet låter kanske rätt så infernaliskt. Men säg det ut högt och klart så låter det bengaliskt. Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt." :p
Fast i dubbningen av filmen sjunger de en annan översättning...:(


Kl

Mitt nick uttalas på engelska, eller förkortas BSF (beässäff) icke att blanda ihop med BondeSökerFru...:p
 
@supercalifragilistic jag är mer van vid det svenska "Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt, hela ordet låter kanske rätt så infernaliskt. Men säg det ut högt och klart så låter det bengaliskt. Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt." :p
Fast i dubbningen av filmen sjunger de en annan översättning...:(


Kl

Mitt nick uttalas på engelska, eller förkortas BSF (beässäff) icke att blanda ihop med BondeSökerFru...:p

Ja jag kommer också ihåg "Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt, hela ordet låter kanske rätt så infernaliskt. Men säg det ut högt och klart så låter det bengaliskt. Superopti-mopsiskt-topp-i-pang-fenomenaliskt."

Det är iaf det vi alltid sjöng som små :)
som så här:
 
Senast ändrad:
Jag har funderat på hur ni gör när ni träffas, presenterar ni er med både namn och nick eller är ni lite hemliga?
Fast jag inser ju att vissa nick är lite knepiga att använda som tilltalsnamn, trots den här informativa tråden.
 
Mitt kanske är en av de mer komplicerade :angel:
Nu kommer jag nog aldrig behöva försöka stava och uttala det till nån men om det händer så får de en lapp! :rofl:
"Chechajer" typ eller liknande
ni vet Cheshirekatten från Alice i underlandet? Är en liten personlig stavning på det :rofl:
 
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:
Nej, nej, jag refererar aldrig till mig själv som Caoimhe förutom som ett nick på internet, men jag har ju ändå ett uttal i huvudet. Och då blev jag nyfiken på hur andra tänker sig att sina nick låter - för oftast så har en ju en tanke om hur det ska låta, även om namnet endast läses och inte uttalas.

Sedan tänker jag att det måste vara lite smidigt att presentera sig först som sitt nick om en åker till en Buketräff - för oftast känner ju medlemmarna till början varandra som nick, och inte vid deras riktiga namn.
 
Lite allmän fundering - alltså - nu har vi diskuterat uttal i flera dagar.

Hur är det möjligt att uttala dessa nick, som vi förmodligen aldrig (eller mycket sällan) uttrycker verbalt?

Jag menar, handen på hjärtat; jag har i alla fall inte presenterat mig som varken Priffe eller Prinsessfeminist.

Är det en allmän vana bland er andra, att referera till sig själv som nick i dagligt tal?

:confused:

Självklart inte i normala livet, det skulle ju bli hur konstigt som helst.

Dock har jag och pojkvännen diskuterat något som jag sett på buke blir det att princessfeminist sa så och Caoimhe sa så, som exempel.

Eller bara när man tänker namnen i huvudet:idea:
 
Mitt kanske är en av de mer komplicerade :angel:
Nu kommer jag nog aldrig behöva försöka stava och uttala det till nån men om det händer så får de en lapp! :rofl:
"Chechajer" typ eller liknande
ni vet Cheshirekatten från Alice i underlandet? Är en liten personlig stavning på det :rofl:
Alltså förlåååååt men nu kanske jag råkar förstöra hela din bild av ditt nick, men Cheshire (katten och staden) uttalas såhär: https://sv.forvo.com/word/cheshire/
Dock inte riktigt lika knepigt som Worcestershire i alla fall. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp