Hur vanligt är det att skriva på forum och fb-grupper?

Lillo

Trådstartare
Är det något folk i allmänhet gör?
Eller hur vanligt är det? Hur många procent av befolkningen tror ni regelbundet skriver I Facebookgrupper och på forum?
 
"Facebook är det största nätverket enligt undersökningen definition, och 81% av svenskarna använder Facebook någon gång.

De som använder Facebook varje vecka är 68%, och de dagliga användarna är 58%.

Det är något fler kvinnor än män som använder Facebook. Användarna finns i alla åldrar, varav den största delen i spannet 26-45 år."

Första träffen på Google. Vad som definieras som "använder" är oklart, men med tanke på siffrorna skulle jag väl säga att det är hyfsat vanligt att folk skriver på fb-forum.
 
"Facebook är det största nätverket enligt undersökningen definition, och 81% av svenskarna använder Facebook någon gång.

De som använder Facebook varje vecka är 68%, och de dagliga användarna är 58%.

Det är något fler kvinnor än män som använder Facebook. Användarna finns i alla åldrar, varav den största delen i spannet 26-45 år."

Första träffen på Google. Vad som definieras som "använder" är oklart, men med tanke på siffrorna skulle jag väl säga att det är hyfsat vanligt att folk skriver på fb-forum.
Använder verkar just oklart. Själv har jag aldrig haft något facebook-konto men nån gång i månaden tvingas man ändå ”använda” Facebook för att någon affärsinnehavare man behöver kontakt med valt att enbart publicera viktig information om sin verksamhet där. Första, andra och tredje steget är att välja bort företag som bara har Facebook - men ibland går det inte för alternativ saknas.

Så jag skulle ingå i de 81 procenten.
 
"Facebook är det största nätverket enligt undersökningen definition, och 81% av svenskarna använder Facebook någon gång.

De som använder Facebook varje vecka är 68%, och de dagliga användarna är 58%.

Det är något fler kvinnor än män som använder Facebook. Användarna finns i alla åldrar, varav den största delen i spannet 26-45 år."

Första träffen på Google. Vad som definieras som "använder" är oklart, men med tanke på siffrorna skulle jag väl säga att det är hyfsat vanligt att folk skriver på fb-forum.
Använder absolut det gör väl var och varannan människa men jag tänker just på det här med att skriva och diskutera i grupper och forum.

Hur vanligt är det egentligen?
 
Grupper på FB är nog vanligast, enormt mycket aktivitet i grupperna som jag är med i. Visserligen är det vissa som skapar 10 trådar om dagen med "provocerande ämnen/frågor" i någon av dom :crazy: I trädgårdsgrupp mycket samma diskussioner hela tiden + annonser men likväl aktivt.

Vanliga forum har betydligt mindre aktivitet för att Facebooks grupper tar upp tid. De är redan inloggade så att sköta sitt snickelisnack där är enkelt. Även TikTok, Instagram etc tar upp folks surftid men där de också kan kommentera med sina åsikter.

När det gäller hästämnen tror jag att många läser här men numera inte skapar konton om de inte har en egen specifik fråga.
 
Räknar man in Reddit och Discord och ställen som Flashback och Bukefalos så är det nog en rejäl portion av millennials och yngre som åtminstone läser på forum.
Reddit är ju så stort att det känns svårt att greppa, 430 miljoner ”monthly active users”. Gissar väl på att globalt har säkert FB nåt liknande, utan att gå och dubbelkolla fakta
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 384
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 878
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 096
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp