Hur/vart tar man gröntkort?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare CCorneliaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 217
C

CCorneliaa

Vart/hur kan man ta gröntkort? Är det något annat man behöver för att tävla?
Tacksam för svar:):rofl:

Sv: Hur/vart tar man gröntkort?

jag tog det genom min ridskola ;) man tränar med ngra böcker sen gör man ett litet prov där man får ha böckerna med sej å slå upp det i dem. inte als svårt :)

Precis som loveemma skriver så kan du ofta ta det på din klubb. Annars kan de ofta hjälpa dig med var du kan ta det i alla fall. När du går gröntkortkursen får du veta allt du behöver veta om vilka papper som behövs och så.

Lycka till med tävlandet! :)

Jag tog oxå på min ridskola:)
Men jag vet att det finns klubbar som har över en dag som man kan åka till göra det. då får man först läsa i böcker. Och sen slutet på dagen gör man provet.:)

ridskolor brukar annordna grönt kort kurser. så ta kontakt med din ridskola är mitt tips!

Jag ska gå på ett gröntkort-läger :D Då går man först igenom allt man behöver kunna under lägerveckan (och rider och så som ett vanligt ridläger :D) och sen gör man provet i slutet av veckan :bump:

Där jag rider anordnar ridklubben gröna kortet kurser, där alla som är medlemar i klubben får vara med :)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
354
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka