Hur vaxa transporten...

Empalie

Trådstartare
Hade tänkt att vårda min kära transport lite extra till helgen. vad kan jag använda för vax ? andra medel?

Transporten är en ringo star gråsilver med svarta strips.05 :love:

Sv: Hur vaxa transporten...

båtvax!

Kör på båtvax på mitt UMEsläp, håller bra länge och lätt att spola av. Vaxar även innuti med risk för att låta som pedant, men mkt lättare att torka av sen! ( lat)

Funkar det även på vita släpar? Har en Boj nämligen..
Använde ni maskin eller för hand?

Jag använde det både på taket (som är vitt) och på väggarna (som är gröna) som dessutom är lite skrovliga så jag var lite orolig att det skulle bli en vit hinna i skrovlet sas. Men det blev verkligen jätte fint! Jag putsade för hand med vanligt bomullstrassel.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 594
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka