Hur viker du dina lakan?

Sv: Hur viker du dina lakan?

Jag viker som du om jag är två.:D
Är jag ensam viker jag först på mitten, sedan på mitten från kortsidan sett 2 gånger. Efter det viker jag ihop det som när man är två.

Jag manglar också.:)
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

kl

först på mitten o sen i tre ...omanglat ..visst är det mycket skönare att ligga på manglat men jag ids inte gå till tvättstugan ( har varit där en gång på 6 år ) ..men skulle jag tvätta o torka i tvättstugan skulle jag definitivt mangla
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

kl

först på mitten o sen i tre ...omanglat ..visst är det mycket skönare att ligga på manglat men jag ids inte gå till tvättstugan ( har varit där en gång på 6 år ) ..men skulle jag tvätta o torka i tvättstugan skulle jag definitivt mangla

Mangeln i sovrummet :angel:
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Mina lakan rullas ihop. Det har tagit mig många år att behärska denna konst, men nu sitter den i ryggmärgen. Min sambo däremot är lika fascinerad varje gång vi viker lakan och klarar inte av att rulla dem på egen hand :D
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Manglat har jag aldrig gjort.

Förut vek och rullade jag dem prydligt, men nu har vi så stora sängkläder (180 bred säng ger breda lakan och dessutom ett enkeltäcke på 240) att det liksom blir lite ohanterligt. Jag viker dem så gott det går till en "platta", men nog blir det lite knöligt och vint... Brukar använda torkställningen som hjälp att vika. Jag är inte så noga med det där faktiskt. :) De ska mest bara gå in i skåpet.
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Ja man måste mangla egentligen. Blir såå mkt bättre!
Är även jag upplärd med att vara två som står mitt imot varandra. Först viker man ihop det på mitten och sedan en gång till.
Sedan brukar vi vika det på mitten på andra hållet (alltså kortsida till kortsida) innan man viker ihop det till ett smalt paket (eller rullar om man föredrar det)
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

dels började den dra snett så den har vi nu slängt ut efter maken
Off topic
Ursäkta men jag läste för snabbt och skrattade gott när jag insåg att jag läste fort och fel. :D

Gällande lakan så är jag också mangelfrälst, under de år jag inte hade mangel så strök jag alla sängkläder, lakan, örngott och påslakan. ;)

Fick en mangel av min styvfar, en mkt gammal men det gör jobbet i alla fall. Ska köpa ny när jag får råd. :)
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Jag viker lakanet på 3 (eller ibland 4) och manglar. Sen rullar jag ihop dem :)

Nu för tiden säljs dock många påslakan med små knappar längst ned så man kan inte mangla dem :arghh: Måste sätta mig och riva bort knapparna på sådana lakan, kan inte ha omanglade sängkläder!
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Jag viker lakanet på 3 (eller ibland 4) och manglar. Sen rullar jag ihop dem :)

Nu för tiden säljs dock många påslakan med små knappar längst ned så man kan inte mangla dem :arghh: Måste sätta mig och riva bort knapparna på sådana lakan, kan inte ha omanglade sängkläder!

Är du säker på att de inte går att mangla? Jag har knappar på några av mina, "specialknappar" som man kan mangla.
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Så viker jag också mina lakan! :D Fast jag får göra så gott jag kan på egen hand. :p

Jag ska nog önska mig en mangel! Är underbart att sova på nymanglade lakan.

Undrar om jag kan sno morsans utan att hon märker det? :sneaky: Farmor får lära mig sen hur man gör, hennes svärmor hade kemtvätt så farmor är väl drillad i hur man viker allt från lakan till handdukar. :p
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Jag viker mina Lakan.

Viker dom dubbelt två gånger så att säga. Sedan viks det på längden till lagom storlek att lägga in i skåpet.

Skulle aldrig bara knöla ner dom i någon låda.
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Tack för att du tar upp denna viktiga fråga! Själv viker jag dubbelsängens lakan i fyra, dubbelt och sedan dubbelt igen och efter torkning så viker jag till ett paket precis som i filmen. Vilka är fördelarna med att M-vika jämfört med att vika dubbelt och sedan dubbelt, som jag gör?
 
Sv: Hur viker du dina lakan?

Så är jag lärd hemifrån, de få gånger jag viker på annat sätt tar det emot ;)

Mangeln är ju perfekt även för att använda som motdrag även om jag sällan manglar lakanet efter. För hur fasen får man den andra manicken att hålla emot? Allt lossar eller dras snett.


Får väl hitta en YouTube-film om det med
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp