M

MIRABELLE

Hej jag har en fråga :bump:

Hur gammal måste en häst va för att få tävla :confused:

Min kommpis häst är 3,5 år får han tävla :confused:

Svara gärna Har ni hästar på M så skriv till mig jag har Mirabelle och Manuelle... :banana:
 
...tävla som 3,5åring??..humm..
Nej men den får ju alltid vara med på 3-års testet..(fasst då ska ju hästen vara 3år.)
den får börja tävla avd B när den blir 4år, har ja för mig.

å sen kommer 4-års championatet Breeder´s Trophy.
 
Är hästen verkligen så säker och utbildad att den klarar att hoppa en hel bana? Jag skulle ha väntat ett tag till.
Det finns ju alltid unghästklasser, men lägsta klassen på häst är ju 90, är den redo för det?
 
Om din kompis funderar över att tävla sin 3,5 åring i annat än mycket lätta clear rounder och 3-årstest anser jag att hon inte ska ha en så pass ung häst... vare sig den nu får eller inte (vilket visat sig att den inte får enligt tidigare inlägg) Tävling innebär stor stess och press, visst är det bra att vänja sin unghäst vid atmosfären men då ska det vara under mycket lekfulla former (ex. gillar hästen att hoppa skutta en 30 cm clear round på skoj för tränings skull, så att den får komma ut bland andra hästar)

Men som sagt, hoppas att det är Clear Rounder du menar för annars blir jag j-ligt mörkrädd!
 
om hästen är redå för en lättare tävling så vist! men åk inte ut på tävling fören hästen är redå för det! och om den bara är 3,5 år så ska hon nog inte tävla särskilt höga klasser än! sej till din kompis att ta det lungt med tävlandet eftersom att hennes häst är så pass ung! hon har ju hella livet på sig! ;)
 
En häst måste vara 4 år för att få lov att tävla.
De får då tävla upp till 1,00 m

man räknar åldern från årsskiftet, så de som får börja tävla detta året (2003), är de som är födda 1999!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Görel
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp