• Bukefalos
  • Trådstartare Trådstartare Daarling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 931
D

Daarling

Hur gör man så att bilderna blir större när man klickar på dem?

Tex om jag har en liten bild, och så när jag klickar på den så blir den större...?!

Vad är det för kod till det??

Ps. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Pm:a mig annars.

Sv: Hur?

Beror ju lite på hur du vill ha det.
Men den enklaste lösningen:
Du har gjort en liten kopia av en bild. Länka den bilden så att du kommer till den stora bilden när du klickar på den lilla.

Sv: Hur?

jag fick en utmärkt förklaring av domino för ett tag sen.... ska se om jag återge den :p

eller skriver så som jag gör (har photobucket, där man kan kolla på bilderna i två strl):
1 högerklickar på den lilla bilden kopierar adressen från egenskaper
2 Klistrar in adressen här i inlägget
3 markerar adressen och trycker på
insertimage.gif

4 trycker på
createlink.gif

5 markerar adressen igen.. och skriver in adressen för den stora bilden i luckan för scriptpromt URL (alltså, tryck ok och sen i "andra rutan")

hoppas det blev begripligt ;)

Liknande trådar

Bukefalos Är det jag som gör fel eller …? Jag brukar använda den här när jag ska skicka ett inlägg till nån men de hamnar alltid på fel ställe i...
Svar
7
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Helt plötsligt blev bukefalos gult upptill. Jag har tittat runt på alla inställningar men det hände helt plötsligt jag vet inte vad jag... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 639
Senast: Gandalf
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V