Sv: Hur...

Min ena häst går bara med på att ha nosgrimma om den sitter löst, och henne red jag med hackamore en gång. Skulle bara skritta ut lite på långa tyglar.
behöver jag nämna att det blev en ordentlig "rid-bara-med-sitsen-träning" ? :p
Jag fick knappt ta i henne utan att hon kastade och grejade med huvudet, hon e efter beach boy m...

:bump:

Sv: Hur...

Hur visar en häst att den inte trivs med nosgrimma? O.o

En häst som inte trivs med bettet och därför även hatar nosgrimmor lär fungera ypperligt på bettlöst. Jag förstår däremot inte hur en häst kan förklara för sin ryttare att det är NOSGRIMMAN hästen ogillar.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 899
Senast: Görel
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 217
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka