Husar felsbach

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Annorlunda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 814
A

Annorlunda

Hej!
Har hittat en gammal husar felsbach hemma på loftet och undrar lite vad det är för sadel?

:)

Sv: Husar felsbach

har haft en sån, och hårdare obekvämare sadel finns nog inte:crazy: tror de är permanetstoppade också..
Den sadeln jag hade tyckte jag även ryggkanalen var lite för snål.. Sitter väl bra på tunna högmankade hästar med lite svängd rygg. Men de är som sagt förskräckliga att rida i enligt mig..

Senast ändrad av en moderator:

Jag har tittat på en beg i affär, men tog inte ens hem och provade på hästen. Kanalen är bara två fingrar bred och den är stenhård, stübben är ju mjukare än mjukast i jämförelse... och jag gillar hårda sadlar...

Sällar mig till skaran som anser att Husar är stenhård att rida i!
Annars är de nog näst intill outslitliga.....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
212
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka