Husky äter inte

Rioochpablo

Trådstartare
Jag har två katter hemma och fick hem min husky i lördags. Han är 10 år gammal men har haft honom hos en äldre man i 7år men som nu fått cancer så har fått tillbaka honom. Han är snäll mot katterna men dom undviker honom. Vi går långa promenader osv, vet att en husky ska ha motion mm så de får han. Men han vill inte äta. Ger han torrfoder och blöt man men han äter bara pyttelite. Han tigger dock o vill ha våran mat men vi ger han inget. När vi går hemifrån sätter vi ut katterna o låter han vara själv o då äter han lite lite. Han dricker som vanligt, han leker o busar o har inte ont någonstans o tänderna är fina. Varför äter han inte? Är det för att han har kommit till ett nytt hem? O när vi går ut äter han gräs o sen spyr han upp de.
när han var valp hos oss åt han allt.. :)
 
Jag har två katter hemma och fick hem min husky i lördags. Han är 10 år gammal men har haft honom hos en äldre man i 7år men som nu fått cancer så har fått tillbaka honom. Han är snäll mot katterna men dom undviker honom. Vi går långa promenader osv, vet att en husky ska ha motion mm så de får han. Men han vill inte äta. Ger han torrfoder och blöt man men han äter bara pyttelite. Han tigger dock o vill ha våran mat men vi ger han inget. När vi går hemifrån sätter vi ut katterna o låter han vara själv o då äter han lite lite. Han dricker som vanligt, han leker o busar o har inte ont någonstans o tänderna är fina. Varför äter han inte? Är det för att han har kommit till ett nytt hem? O när vi går ut äter han gräs o sen spyr han upp de.
när han var valp hos oss åt han allt.. :)
Från valp till 1 år lång tid. Kanske husse gett en del matrester osv eller färskfoder eller liknande. Du får prova dig fram helt enkelt. Äter ha gräs och spyr tyder det på ont i magen/bråkigt i magen och det kan bi en ond cirkel.
 
Om han har problem med magen kanske du kan ge honom Prokolin eller liknande. Vi har alltid Prokolin hemma och ger det om hunden el katten blir dålig i magen. Hunden är kräsen så jag får blanda ut det med blötmat för katt. Katten har fått det med rå nötfärs och då har det gått ner. Det är ofarligt att ge och finns ingen begränsning för hur länge man kan ge det. Några dagar morgon och kväll brukar räcka.

För att få igång hunden att äta sin mat brukar en liten toppning av blötmat för katt göra susen för min kräsna vovve.
 
Min husky åt mycket dåligt i perioder. Med Hemovital blev det bättre. Dock blev hon bortskämd med tiden. Jag fann ingen glädje i att bråka med en envis hund med (bokstavligen) gnällig mage.

Det tog ett halvår efter inflytt (och ett år av helgliv ihop) innan hon accepterade maken - hon både vägrade kissa och äta om jag inte var med. Verkligen enmanshundar på det sättet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp