Bukefalos 28 år!

Husplaner och semestertider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat lite på hur det ser ut på bostadsmarknaden i juli när jag är ledig och kan söka hus och misstänkte att det nog kunde vara lite dött då. På hemnet hittade jag statistik som bekräftade misstankarna. Under sommaren minskar antalet hus till salu och antalet hus som läggs ut till försäljning är på bottennivå. Det enda goda i kråksången är att även priserna på de hus som läggs ut till försäljning på sommaren sjunker men inte i lika hög grad som utbudet minskar. Så klart.

Så man kan ju ha tur och hitta en pärla på sommaren, när folk ligger på badstranden och jäser, utan tankar på att lägga bud på hus, så man är ensam spekulant och får ett bra pris. Eller så har man otur och hittar inget som faller på läppen. Men jag har ju som sagt förmånen att kunna söka hus var jag vill så det breddar ju urvalet.

En annan hake kan ju vara att mäklare, besiktningsmän o.s.v. kan tänkas ha semester då, precis som jag, så det kanske blir svårt att få tag i rätt folk när man behöver dem?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp