Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla så att den inte är fuktskadad. Köp inte en boggievagn.Funderar på att shoppa loss på en husvagn.
Vad ska jag tänka på?
Ni som har eller haft, vad är måsten i er vagn och vad har ni saknat?
Några fallgropar jag ska hålla mej borta ifrån?
Funderar på att shoppa loss på en husvagn.
Vad ska jag tänka på?
Beror på vad du ska använda den till säger jagFunderar på att shoppa loss på en husvagn.
Vad ska jag tänka på?
Kolla så att den inte är fuktskadad. Köp inte en boggievagn.
Fukt och och hur mycket du får dra med din bil kan vara bra att kolla upp.
Lastvikten på vagnen drar lätt iväg så det kan vara bra att kolla hur mycket det är på just den vagn du vill ha. Allt väger mer än vad man tror med förtält, alla prylar och man kanske vill ha cyklar med på semestern.
Beror på vad du ska använda den till säger jag
Hur många ska sova/vara i den? Användas vinter/sommar? Stanna enstaka nätter eller längre tid? Vara mycket i vagnen eller bara sova i den?
Men generell så kolla att det inte är fukt i den. Att du får dra den med bilen såklart. Och lastvikten, så att inte allt måste läggas i bilen vid färd.
Den rullar mycket tyngre (högre bränsleförbrukning) och är väldigt svår att flytta för hand. En enaxlad ligger också bra på vägen, det är ju ingen levande last du kör med som i en hästtransport.Varför inte boggie?
Jag tänker mej att det är en fördel, att den ligger bättre på vägen? Eller?
Den rullar mycket tyngre (högre bränsleförbrukning) och är väldigt svår att flytta för hand. En enaxlad ligger också bra på vägen, det är ju ingen levande last du kör med som i en hästtransport.
Håller med om att det är extremt svårt att flytta för hand. Om man inte har en väldigt stor husvagn är boogie bara onödigt.Den rullar mycket tyngre (högre bränsleförbrukning) och är väldigt svår att flytta för hand. En enaxlad ligger också bra på vägen, det är ju ingen levande last du kör med som i en hästtransport.
Den kommer inte användas hysteriskt mycket och inte längre tid än absolut max en vecka åt gången som det ser ut nu.
Funderar mest på att köpa en för att kunna åka till tävlingar (hund) dagen innan för att slippa åka i ottan och för att ha eget boende på träningshelger/läger. Så vår/sommar/höst.
Hade tillgång till en i familjen tidigare men har inte haft det dom senaste åren och saknat det..
Några specifika tecken (för utom de uppenbara) jag ska titta efter när jag letar fukt? Några ställen som är extra utsatta?
@Bubbla Tack för tipset om markis. Det är ju som du säger smidigare om man bara ska stå några enstaka dagar![]()