Huva för ljuddämpning?

Faust_86

Trådstartare
Hej!

Kanske lite dum fråga men:

Har ni som använder luvor märkt om hästarna hör mindre med de eller är det så att du måste stoppa bomull i öronen för att det ska dämpa ljud? :confused:

Tränaren har lagt nytt underlag på banan (:banana:) och det är ganska grus liknande, hon har dessutom en plåtvägg man måste rida förbi och hästen min tycker det är jätte läbbigt när det stänker stenar.
Eftersom jag inte vill trilla av i morgon på träningen :grin:, så tänkte jag prova med att aätta på honom luvan.
Tror ni det hjälper?

Tacksam för svar!

Sv: Huva för ljuddämpning?

24 som tittat ingen som har ett vettigt svar?

Ingen som märkt skillnad med /utan huva??

Huva har ju mer blivigt en stil grej. Men man hade den innan för att om man hade bomull i ögonen skulle den inte trilla ut om hästen skakade huvudet eller så... rörligt inlägg..
Vad jag vet så dämpar inte själva luvan ljud....

I från början var det ju meningen att de skulle dämpa ljud men nu har det ju mer och mer blivit en mode grej. Men visst dämpar dom lite, stoppa bomull eller fetvadd i så är du säker.;)

Tror inte luvan isej dämpar ljudet då det bara är rent bommulstyg. Testa själv med ett bommulstyg för dina egna öron så märker du om det är nån skillnad :idea:
Tror mest den egentligen är till för att hålla bommulen på plats + att det är snyggt att matcha med schabra på träning/hopptävling :angel:

En vanlig tunn luva dämpar nog inte ljudet särskilt mycket alls, i så fall får du nog använda en sådan man har till travhästar, med gummiöron i. :p

En tuss bomull i öronen funkar bra, sen kan du ju ha luvan utanpå om du vill.

tack allihopa!:bow:

Jo, hade en liten fundering på om det dämpade då öronen liksom "viks" lite mera och attdetta tar bort lite ljud men ...

Det får bli bomull och luva tills vi hunnit vänja honom vid ljudet! :angel::bump:

Håll en tumme för mig ikväll kl 6!
(vårens första träning och häst som tycker det är läskigt när det springer runt en massa hästar + det där med väggen då...) :p

Jag använder luva + hästöronproppar :) mina luvor dämpar kanske något, inte speciellt märkbart men. Men med proppar i blir det jättebra ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka