Huvudlagsmaterial

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare zahleka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 783
Z

zahleka

Hej,

Har kollat runt hos en del amerikanska återförsäljare av distansträns. De material som är vanligast är biothane, beta och betaflex. Jag har dock dålig koll på vad beta och betaflex är för något (är det kanske samma?). Om det finns någon som kan redogöra för mig vad de olika materialen är för något, samt deras för- resp. nackdelar vore jag mycket tacksam.

// Ulrika

Sv: Huvudlagsmaterial

Jag vågar inte svara för om beta o betaflex är samma.
Betaflex känns som mjukt läder tycker jag. Inte så stelt som biothane.
// Linda

Vet du om det fungerar på samma sätt som biothane? Tänker då på rengöring, skav, hur det fungerar i kyla etc.

// Ulrika

Det är "platsmaterial" fast mjukare och följsammare än biothane. Så det är hinktvätt som gäller där också.
Vet ej med kyla.
// Linda

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 519
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 858
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 569
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V