Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

D

dolcevita

Hei!

Jeg skal på mitt første westernstevne i begynnelsen av juni og trenger litt hjelp til hva jeg skal ha på meg!

Jeg har trinse og sal som på dette bildet.

westernutstyr1.jpg


Men dette er nok trinsen jeg skal bruke:


turkishodelag.jpg




Vi skal starte Green as Grass klasser i trail walk and trot, western pleasure walk and trot og western horsemanship walk and trot.

Hva skal jeg ha på meg og hvordan matches det? Jeg har lysebrune boots, mørkeblå wranglerjeans (men det fikk jeg høre var feil farge, den måtte være svart?) og jeg har bare chaps som er trange, uten frynser og som stopper ved ankelen. Men dersom dere har tips til noen rimelig nettshop kan jeg kjøpe chaps, jeg må jo uansett ha en overdel (slinky??).

Takknemlig for hjelp :confused:
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Huvudlaget är superläckert! Men...Personligen så tycker jag inte att man ska ha enöras eller tvåöras huvudlag till tränsbett, det passar bara till stångbett. Ha hellre ett vanligt huvudlag med pannband om du rider på tränsbett. Blåjeans är kanske inte är så showigt, det är läckrare att ha någon annan färg. Men det beror givetvis på storleken på tävlingen. Försök hitta bilder från tidigare tävlingar så får du en uppfattning om nivån på klädseln och utrustningen.

En vanlig skjorta duger fint, försök hitta någon som matchar färgen på paden. Man behöver inte ha slinky tycker jag.

Och du: LYCKA TILL:bump:
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Glöm inte att du måste ha en curbstrap till bettet. Om man rider på träns så är det läderrem som gäller.

Din häst passar verkligen bra i den där blå padden, superläckert!

Du lär inte behöva ha chaps på den nivån på tävling, det duger med jeans enbart.
 
Senast ändrad:
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Takk!

Ok, da burde jeg prøve å finne en turkis skjorte da (for padden er egentlig turkis, ikke blå).

Det er dette stevnet jeg skal på: http://www.nqha.net/twb_spectacular.htm

Men jeg bruke trinsebitt i GaG-klassene og jeg vil så gjerne bruke den trinsen... :cry:
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Det är absolut inte fel med enöras/tvåöras träns till tränsbett. Inga problem!
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Det är absolut inte fel med enöras/tvåöras träns till tränsbett. Inga problem!


Puh!!! :D

men jeg må fremdeles ha en curbstrap? I lær? Skal det være kjetting/lenke til stangbitt da eller?


Hva om jeg bruker en "vanlig" chaps, altså en som ikke er riktig så lang på beina, går det? Den er brun med en lys stripe og frynser i glatt lær.
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Det är vanligast att ha en curb i läder på tränsbett, och en med kedja på stångbett. Tänk på att fästa remmen nedanför tyglarna på tränsbettet.
Ett annat tips. Ta bort packremmarna på sadeln, det ser mycket bättre ut om dom inte hänger och slänger i klassen. Man kan lätt sätta tillbaks dom om man vill rida ut med packning. (jättefin sadel för övrigt!)
I en "pröva på klass" kan du mycket väl ha vanliga chaps, men om du vill tävla AQHA/APHA klasser så småningom kanske du ska köpa dig ett par "riktiga" showchaps.:)

:bump:
Lycka till!
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

jättefin sadel för övrigt!

Takk! Den er spesialbestilt da den opprinnelige var for lang til min hests korte rygg, men så var den bommen den som passet best og jeg likte mønsteret i læret ;)

Remmene har jeg surret opp nå (på bildet er salen helt ny), og jeg skal ta dem av til stevnet.

Jeg kommer nok ikke til å starte AQHA/APHA klasser, da jeg ikke har quarter eller paint og de klassene bare er for registrerte hester av de rasene etter som jeg har forstått?
 
Sv: Hvilke farger og hva slags bekledning på stevne?

Jeg kommer nok ikke til å starte AQHA/APHA klasser, da jeg ikke har quarter eller paint og de klassene bare er for registrerte hester av de rasene etter som jeg har forstått?

Stämmer att det bara är för registrerade quarter/paint. Men man vet aldrig, du kanske skaffar en ny häst en vacker dag! ;)
Bara skojjar, visste inte vad det var för ras på hästen på bilden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 009
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg vil gjerne høre erfaringer med Equito baselayers. Er de tykke eller tynne i stoffet. Fleece for inni? Puster de? Hvor elastiske...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 241
Senast: Bison
·
D
Western Jeg fikk noen svar sist, men nå lurer jeg på mere :o Skal på mitt første stevne om to uker og er allerede veldig nervøs! Jeg har...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Thornbird
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp