Bukefalos 28 år!

Mer om bekledning på stevne...

D

dolcevita

Jeg fikk noen svar sist, men nå lurer jeg på mere :o Skal på mitt første stevne om to uker og er allerede veldig nervøs!

Jeg har sorte jeans, ganske lyse boots, paden er turkis og trinsen har også turkist mønster. Salen og trinsen forøvrig er lyse. Jeg har ikke kjøpt noen slinky men derimot har jeg kjøpt en sort bluse/skjorte med litt blanke striper i - går det an å bruke en slik skjorte i trailklasser? Burde jeg ha et lyst belte - sort belte eller?

Og hvordan er det med smykker på stevne, jeg har skjønt at det er viktig med makeup og øreringer/dobber, men hva med halssmykke?
 
Sv: Mer om bekledning på stevne...

Nu vet jag ju inte var du skall tävla, inom vilken regelbok så att säga, men det står i regelböcker hur man ska vara klädd. Det viktiga är att det är western stuk på det; jeans, skjorta, boats och hatt. Man kan ju ha slinky i stället för skjorta också såklart. Vilken färg eller om det är utsmyckningar på kläderna och om man är sminkad på ena eller andra sätter skall inte spela ngn roll. Men läs i reglerna, där står hur det skall vara.

Lycka till!
 
Sv: Mer om bekledning på stevne...

Ok, jeg er ikke helt sikker på hva du mener men jeg skal konkurrere i all-breed klasse under WRAN tror jeg i trail (walk and trot og beginner).

Har aldri gjort dette før så jeg vet ikke så mye om hva som gjelder ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mer om bekledning på stevne...

Har du någon regelbok då? Det kan ju vara bra att läsa den innan du ska ut och tävla. ;)
Jag gjorde det misstaget på min första tävling - läste inte regelboken, så jag visste inte vad som gällde... :D

De kläder du har tänkt ha duger säkert alldeles utmärkt! Och make-up och smycken har man väl om man känner för det, det är ingenting som domaren ska döma efter. :)
 

Liknande trådar

D
Western Hei! Jeg skal på mitt første westernstevne i begynnelsen av juni og trenger litt hjelp til hva jeg skal ha på meg! Jeg har trinse...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: qtrsforpleasure
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp