HW Rhino Wug Turnout

_Peplis_

Trådstartare
det brunrutiga m halvhals ni vet. funderar på ett sånt, m 200g fyllning. men får inte hästarna avskavd man av halvhalsen ?
Jag vill inte ha Original (det grönrutiga m vanlig hals).

Ni som har dom, är ni nöjda? eller är det bättre att köpa ett Amigo Turnout (utetäcke m vanlig skärning) men jag har hört att det andas dåligt..

Sv: HW Rhino Wug Turnout

Vi har det, ett supertäcke! Tänkte först ta Rambo, men i ärlighetens namn var det snyggare på vår häst med rutorna...

Skärningen är optimal. Vi har bara halvhalstäcken numera, för att undvika bogskav och skavda manar. Och just Rhinotäcket är en klar farorit. Synd att priset är så väl tilltaget :)

Jag har till båda mina hästar, och ingen av dem har skav någonstans. Jag har både vintertäcken och regntäcken. Jag tycker den höga halsen är toppen! Sitter bra och inget regn eller snö som rinner in vid halsen. Mycket bra andasfunktion. Lätta är de också, har aldrig haft bättre täcken och kommer att köpa igen när de jag har tagit slut!

Låter bra det. frågan är nu bara om jag ska ta 140 eller 145. hon har ett Amigo Stalltäcke som det är 140 på o det sitter perfekt. men utetäcken har dom ju oftast innetäcken under. så frågan är om jag ska ta 145 så hon får plats.. hm har ett gammalt Rhino täcke som det är 145 på o det passar bra
..vad har ni för strl? o vad har ni för strl på andra täcken?

Jag har ett Rhino Wug till Min tjej, och det är verkligen ett superbra täcke, med bra skärning som du säkert har sett. och det har verkligen super passform! :) och Halvhalsen har inte skavt av någonting av Mazarins man iallafall! alltså det kanske bara är jag men är det ingen annan som tycker att hästarna ser blankare ut när dom har täcket på sej? :D Mazarin skulle egentligen ha 140 på sitt men den storleken var slut så vi tog ett 135 och ja såhär blev det då:

lite av rumpan sticker fram
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06850000-06859999/640x480/6855823.jpg

en häst i stallet har täcket. den är :d:d

Bra att du tog 145. Jag har ett äldre Rhino halvhals o det sitter super o inget manskav. Min pålle har 140 på Amigo innetäcket o det sitter perfakt o han har 145 på Rhinoutetäcket o det är perfekt så det blir nog bra till din! :)

Vi köpte det för nån månad sen. (Rhinotäcket m. halvhals) och är jättenöjda. När vi hade 26 grader kallt, så höll sig "pållen" varm med bara detta täcke. Dessutom är det snyggt!!:d Det är också superbra vid regn och snöglopp. Vattentätt.

Jag har ett sånt, superbra. Håller 100 % tätt och ingen avskavd man på mitt riktigt känsliga sto som annars får skav av ALLT (inget bogskav heller för den delen) :love:

Jag har oxå ett 200 grams utetäcke från Rhino, men det är kanske nån äldre modell. Hur som så har jag aldrig upplevt att hästen fått manen avskavd, men det brukar ofta bli typ som en virvel i manen där täcket ligger. el att manen lägger sig på fel sida.

Har ett Rambo Wug, 200 g. Borde ju vara exakt samma skärning som Rhino? I alla fall kanon passform utan något att anmärka på.
Jag upplever Horsewares täcken ngt stora i storleken. Har själv en häst som borde ha 150 cm täcken, vilket inte finns, men HW:s 145 cm passar utmärkt!

Men i alla fall rhino har jämna storlekar också så jag kan inte tänka mig annat än att rambo med har det :D

JO!
Min kompis har det täcket och hästen har bara några strån till man där täcket slutar.

Jo det gör dom... Väldigt tråkigt är det. :crazy: Jag gör som så, att jag har halvhals/halstäcken ute, men aldrig inne. Då klarar manen sig sån någorlunda, blir bara lite skav längst ner.

Jag har förresten 145 på mitt, till min stooora häst (175cm och maffig), så du hadde nog klarat dig med 140... Min har alltid 155 i vanliga fall, och det var det jag beställde, men fick fel. :mad: Men det funkar helt okej ändå.

Senast ändrad:

Jag har inget skav på min pålle trots att han har sitt dygnet runt (ingår inte täckesbyten hos oss) Inget skav alls på honom däremot den andra hästen kan inte ha halvhalstäcken och får skav direkt.

Sen tycker jag inte att de är särskillt stora i storleken heller jag har 165 till min 170+ men jag kanske skulle kunnat gå ner till 155 men sannolikt blir det 160 på nästa :D

Jag tror det har mycket hur hästen är byggd min ena häst får manen bortskavd medans den andra inte syns att hårstrå bortskavt. Olika passform för olika hästar precis som för människor :D

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 109
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 599
Senast: mackan
·
Utrustning Vad är skillnaden mellan dessa två täcken? Det direkta synliga skillnaderna är ju såklart halvhalsen och v-knäppningen framtill, men... 2
Svar
20
· Visningar
4 567
Senast: happy_drink17
·
Utrustning Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp* Rhino Plus...
Svar
14
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka