HW Rhino Wug Turnout

Sv: HW Rhino Wug Turnout

Kanske beror på hur högt ansatt hals hästen har.

Men båda mina får manen bortskavd!

Hej!

Jag gör ett inlägg i Rhinodebatten, då även jag funderat på att införskaffa ett sådant täcke.
Jag undrar hur rörelsefriheten är för hästarna, främst vad gäller att kunna sträcka ut frambenen i steget?
Har för mig att det står att deras kryssknäppning i bogen ger samma funktion som ett bogveck? Hur tycker ni det fungerar i verkliga livet?

Tacksam för svar! :)

Fungerar utmärkt. Vi har en valack som verkligen svävar iväg i trav, med frambenen långt framför sig - inga problem. Faktiskt betydligt bättre än i de täcken som har bogveck. Kanske för att det är extremt sällan bogvecken hamnar där de gör nytta, oavsett vilket täcke & häst man har... *hrmf*

Vad kul att höra! För min donna brukar fara runt som en nyårsraket i hagen! Och det låter som många rekommenderar Rhinon för sin goda passform. Då ska vi bara övertala husse som håller i plånboken också! :rofl:

Jag har täcket fast i 370 grams, helt underbart! :love:
Manen blir inte avskavd, det sitter kanon (kan glida lite men min valack har sällan alla hovar i marken :p )
Ett kanontäcke, som är snyggt - ja jag är kär i det ;) :D

Jag har täcket fast i 370 grams, helt underbart! :love:
Manen blir inte avskavd, det sitter kanon (kan glida lite men min valack har sällan alla hovar i marken :p )
Ett kanontäcke, som är snyggt - ja jag är kär i det ;) :D

Jag har precis köpt ett Rambo Wug heavy turnout, och ja-jag har också blivit kär! Kan tillägga att "min" granngård har haft utförsäljning på Horseware till halva priset :bow: ! Jag har köpt Rambot och sen två Amigo tunouts också, medium och light! Jag är såååå nöjd!

Jag har det Rhino som du visade + amigo turnout, och bäst av dom (på min häst) är Amigo. Faktiskt bättre passform än Rhino och ingen avskavd man. Fast Rhino har varit bra också, men amigo snäppet bättre.

Jag har det täcket du visade, köpte det när hon hade 145, två månader senare var det kanske lite för lite, inte så det störde rörelsfriheten, men lite för lite och regnade det in runt halsen och hon var dyblöt på bringan, men det kan ju ha berott på att det kanske var lite för litet.

Sedan har jag ett innetäcke från rhino, och det får hon bortskavd man ifrån tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 109
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 599
Senast: mackan
·
Utrustning Vad är skillnaden mellan dessa två täcken? Det direkta synliga skillnaderna är ju såklart halvhalsen och v-knäppningen framtill, men... 2
Svar
20
· Visningar
4 567
Senast: happy_drink17
·
Utrustning Ska beställa ett täcke som helst hade behövt komma igår, men vet inte riktigt vilket jag skja ta av dessa..? *Hjälp* Rhino Plus...
Svar
14
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka