Hyfsade hjälmar under 1000 kr?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Banana Pancake
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 187
B

Banana Pancake

Har kollat lite på hjälmar, men alla är ju svindyra:eek: Och eftersom jag har väldigt dåligt:crazy: med pengar, så undrar jag om det finns några hjälmar med ett hyfsat pris, helst under 1000-lappen? De jag sett har nämligen kostar betydligt mer.
Det ska inte vara en hopphjälm.

Sv: Hyfsade hjälmar under 1000 kr?

En gammal hederlig Champion Showring kanske?
www.lillhastenistav.se har bra priser där kostar champion hjälmen 650:- dom har även andra hjälmar till bra priser!

Jag har en Jacson (sammet med guldfärgat foder inne) som är superskön. Jag tror att den kostade knappt 500 kr när jag köpte min för ett år sen.

Jag har en Kavalkade-hjälm, kostar ca 650 kr och är jätteskön, blir inte så äckligt svettig. Men om du kallar en ventilationshjälm för "hopphjälm" så ska du nog köpa en Champion Showring-hjälm o svettas i istället.

Jag har en sammetsklädd Horka. Köptes för ett par år sedan och gick på drygt 400 kr.

Jag har en vanlig sammetshjälm från Källqvists, en Olympic. Den är klassiskt enkel i modellen och jätteskön. Kostade 350 kronor för två år sedan.

Jag har en Jackson med bruna remmar, denär otroligt bekväm och skön! Köpte den för 750:- tror jag på en lokal hästsportbutik.

Jag köpte en Euro-Lite tvåfärgad brun för 620 kr :D Ventilation o lättvikt.. Helst superbekväm.

Jag som alltid haft champion showring...

Hööks kanske? Jag har en från CRW som jag köpte på rea. Köpte den för typ 400, kostar runt 6-700 i vanliga fall.

Jag har en grå Euro-Lite som jag är jättenöjd med! Den kostade 575:-

Kan bara instämma, älskar min champion showring! Eller faktiskt, mina Två såna =) Finns en del begagnade också om du vill köpa så

misan skrev:
Finns en del begagnade också om du vill köpa så

Begagnade hjälmar bör man INTE köpa. Man vet aldrig vad de kan ha varit med om tidigare.

Beror på vad du ska ha för hjälm, jag köpte en vanligt svart sammetshjälm från Hööks för tror det va ynka 299:- Helt ok, inte snygg men vilken hjälm är det?!
Lycka till i hjälmdjungeln!

viktor hugo hjälm... kostar väl ca 800

Tack så mycket allihopa:bow:

Det verkar ju trots allt som att det finns ganska många hjälmar som inte är så dyra:banana:

Har också en champion showring. Det är nog det enda som passor på mitt huvud :crazy: kostade runt 500

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka