Bukefalos 28 år!

Hylla längs taket

Sv: Hylla längs taket

Fd ägaren till min lägenhet hade satt upp en Lack-hylla med egenhändigt inbyggda spottar i över sängen. Hyllan satt kvar när jag flyttade in. Jag placerade min säng på samma ställe så det blev ju bra med att ha kvar hyllan. Då fick jag sänglampor. Tills jag en dag kom hem från jobbet och hittade hyllan över huvudkudden. Han hade använt för klena skruvar, för få och på sikt orkade inte skruvarna med belastningen. Jag hade inga grejor på hyllan. Hade detta hänt på natten hade jag inte haft någon näsa kvar. Nu klarade jag mig undan med fula hål i väggen och att det lossnade bitar av tapeten när hyllan trillade ned.

Sammanfattning: Ska ni sätta upp Lack - se för 17 till att sätta fast den ordentligt och ställ inga tunga saker på den för säkerhets skull.

Fy vad obehagligt! Vi hade också en sådan hylla när vi flyttade in, ovanför huvudena, men vi tog ner den så fort vi flyttade in. Iofs så gissar jag på att den satt rätt bra med sina dc-låna skruvar fästa i en tegelvägg.
 
Sv: Hylla längs taket

Man kan sätta konsollerna "åt andra hållet" :idea: Så hyllorna hänger i konsollerna i stället för att ha dem på undersidan. Då syns de inte. :)

Ja, det måste ju kunna hålla..så att "plankan" ligger på konsolerna.. Det kommer nog att passa bättre med stilen vi kommer att ha. Dessutom skulle det bli svårt ovanför dörren annars med tanke på platsen som behövs nedanför för att fästa konsolerna.
 
Sv: Hylla längs taket

Beror på hurdana konsoler ni får tag på. Konsoler är ofta bara plana på "rätsidan" och lutar på undersidan för att kunna bära upp vikten bättre.
 
Sv: Hylla längs taket

Ja, det måste ju kunna hålla..så att "plankan" ligger på konsolerna.. Det kommer nog att passa bättre med stilen vi kommer att ha. Dessutom skulle det bli svårt ovanför dörren annars med tanke på platsen som behövs nedanför för att fästa konsolerna.

Tror Prosit menar att man sätter konsollerna ovanför hyllorna och fäster hyllan "under" konsollen istället. Går kalas, men tål ingen större tyngd.
 
Sv: Hylla längs taket

Det finns faktiskt riktigt snygga konsoller, jag har tex köpt på Indiska som passar bra hemma hos oss. Tyvärr ingen bild upplagd, men de finns i svart och vitt och är gjorda i typ smide. Även IKEA har olika konsoller där många ser bra ut, beroende på vilken stil man har hemma.
 
Sv: Hylla längs taket

Man kan sätta konsolerna ganska tätt också, med ca 50-60 cm avstånd för att jämna ut tyngden. Har man snygga som passar själva hyllan så ser det inte konstigt ut heller att ha fler.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: tanten
·
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 270
Senast: sthu
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
697
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
738
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp