Tapetsera om på toalett

Att spackla vore ett alternativ. Jag har inte provat dra i den som sitter nu, men misstänker att den sitter rätt bra.

Inte aktuellt att byta porslin för oss.
Testa dra i den som sitter och kolla hur hårt det är. När jag tapetserade om i ett annat rum tog jag bara bort det som var smidigt av tapeten under (dvs det som inte satt stenhård), och sedan tapetserade jag över resten. Kanske går att ha något att skrapa med (spackel, degskärare, något annat skrapliknande), och försöka komma mellan tapeten och väggen?
 
Testa dra i den som sitter och kolla hur hårt det är. När jag tapetserade om i ett annat rum tog jag bara bort det som var smidigt av tapeten under (dvs det som inte satt stenhård), och sedan tapetserade jag över resten. Kanske går att ha något att skrapa med (spackel, degskärare, något annat skrapliknande), och försöka komma mellan tapeten och väggen?
Tror det är ganska lätt att få bort precis vid vattenskadan, men resten blir nog värre. Ska prova dra lite när vi bestämt oss (och fått tag i svärmor)
 
Tror det är ganska lätt att få bort precis vid vattenskadan, men resten blir nog värre. Ska prova dra lite när vi bestämt oss (och fått tag i svärmor)


Eventuellt kan det vara värt att hyra en ångmaskin med ånga för att enkelt få bort tapeten. Då använder man en maskin med vattenånga. Tror bland annat Colorama har för uthyrning. Det ska tydligen underlätta mycket men har inte testat själv.
 
Eventuellt kan det vara värt att hyra en ångmaskin med ånga för att enkelt få bort tapeten. Då använder man en maskin med vattenånga. Tror bland annat Colorama har för uthyrning. Det ska tydligen underlätta mycket men har inte testat själv.
Kan vara ett alternativ, definitivt.
Jag vet inte riktigt vad det är för tapet där idag. Den är tjockare än vanlig nonwoven men känns inte som våtrumstapet.

Och ärligt talat är jag lite orolig för vad det finns i klistret :o
 
Eventuellt kan det vara värt att hyra en ångmaskin med ånga för att enkelt få bort tapeten. Då använder man en maskin med vattenånga. Tror bland annat Colorama har för uthyrning. Det ska tydligen underlätta mycket men har inte testat själv.
Eller köper en på Biltema för 399kr.

Det funkar bra på vissa tapeter. Och det viktiga är inte att få bort all gammal tapet. Det får inte sitta lös tapet under det nya som bubblar sig när man stryker på nytt lim. Och så behöver det vara slätt. Ibland kan det räcka med att slipa ner skarvar. I alla fall enligt min förhållandevis begränsade erfarenhet.
 
Eller köper en på Biltema för 399kr.

Det funkar bra på vissa tapeter. Och det viktiga är inte att få bort all gammal tapet. Det får inte sitta lös tapet under det nya som bubblar sig när man stryker på nytt lim. Och så behöver det vara slätt. Ibland kan det räcka med att slipa ner skarvar. I alla fall enligt min förhållandevis begränsade erfarenhet.
Vi har inte tagit ner tapet i de andra rummen vi tapetserat. Bara spacklat över ojämnheter och hål.
Tänker att det borde gå att göra samma på toaletten.
 
Är det vanlig "pappers" tapet så kan det hjälpa att blöta den med en svamp vänta en stund och sedan skrapa ner med spackel spade.
 
Är det vanlig "pappers" tapet så kan det hjälpa att blöta den med en svamp vänta en stund och sedan skrapa ner med spackel spade.
Det är det inte, det är som ett mellanting mellan papper och våtrumstapet.

Såg nu när jag tittade lite närmare på skadan att det behöver bytas under också. Får nog avvakta ett tag med projektet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 218
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp